گزارش خبرنگار العالم از آخرین وضعیت آتش بس در سودان

شنبه 6 خرداد 1402 - 23:04

خبرنگار العالم گزارش داد: با وجود اعلام آتش بس، درگیری های پراکنده در خارطوم، پایتخت سودان همچنان ادامه دارد هرچند حجم درگیری ها کاهش یافته و به اندازه قبل از آتش بس نیست.

العالم _ سودان

در گزارش خبرنگار العالم در سودان تصریح شده است: آتش‌بس فعلی بارها از سوی دو طرف نقض شده است و هر یک دیگری را مقصر می‌داند هرچند وضعیت اجرای آتش بس کنونی از آتش بس های پیشین بهتر است به‌ویژه اینکه آتش‌بس کنونی هم با نظارت‌ بین‌المللی و هم از طرف نیروهای واکنش سریع و نیروهای ارتش سودان برقرار شده است. با این حال اوضاع انسانی همچنان در بسیاری از مناطق پایتخت به سوی وخامت می رود و همه مردم از سختی زندگی شکایت دارند، به خصوص که بیش از یک ماه است که از خانه های خود خارج نشده اند.

خبرنگار العالم افزود از آنجا که مهلت آتش بس یک هفته ای فردا (یکشنبه) رو به پایان است، نگرانی و تنش سودانی ها را آزار می دهد زیرا ممکن است درگیری ها از سر گرفته شود، به خصوص که صدای گلوله همچنان در آسمان خارطوم به ویژه هنگام غروب شنیده می شود و این در حالی است که بسیاری از قبایل در مناطق دارفور و شمال آن، از وحشت جنگ به سمت پایتخت روانه شده اند زیرا تنش بر غرب سودان حاکم است.

در همین حال سازمان ملل متحد حمایت خود را از «فولکر پرتس» نماینده ویژه این سازمان در سودان تجدید کرد و از عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش، خواست تا تصمیم خود برای درخواست جایگزینی وی را لغو کند.

پربیننده ترین خبرها