اخراج ده‌ها دیپلمات و کارمند آلمانی از روسیه

اخراج ده‌ها دیپلمات و کارمند آلمانی از روسیه
يکشنبه 7 خرداد 1402 - 00:14

رسانه‌های محلی آلمانی شنبه شب گزارش دادند که بیش از ۱۰۰ دیپلمات، کارمند دولتی و معلم آلمانی باید در روزهای آینده روسیه را در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین برلین و مسکو ترک کنند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری آناتولی، روسیه سقف تعداد دیپلمات‌ها، کارمندان دولت و معلمان آلمانی ساکن در این کشور را تا حد زیادی کاهش داده است.

به نوشته روزنامه «آلمان جنوبی» (Suddeutsche Zeitung)، روسیه برای تعداد کارمندان دولتی که در نمایندگی‌های دیپلماتیک و مراکز فرهنگی آلمان در این کشور کار می‌کنند، سقف تعیین کرده است.

دیپلمات‌های آلمانی که نخواستند نامشان فاش شود، به این روزنامه گفتند که این تصمیم ممکن است بر چند صد کارمند دولتی از جمله دیپلمات‌ها، کارشناسان و همچنین معلمان سازمان‌های فرهنگی آلمانی در روسیه تاثیر بگذارد و آنها را مجبور به ترک این کشور کند.

تصمیم مسکو پس از آن اتخاذ شد که برلین در ماه آوریل بیش از ۳۰ دیپلمات روسی را به انجام کارهای مخفیانه به عنوان افسر اطلاعاتی متهم کرد و از آنها خواست تا آلمان را ترک کنند.

روابط آلمان با روسیه به دلیل جنگ در اوکراین تیره شده و برلین با متهم کردن مسکو به جنایات جنگی، همکاری‌های دو جانبه با این کشور را قطع و در اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدی بر علیه روسیه شرکت کرده است.

دولت ائتلافی اولاف شولتز صدراعظم آلمان از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال گذشته، قول حمایت تمام و کمال سیاسی و اقتصادی از اوکراین را داد و به این کشور تسلیحات تحویل داده است.

همچنین شولتز روز جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور سران استونی، لتونی و لیتوانی در تالین گفت که کشورش آماده است در مقابل تهاجم نظامی از متحدانش در حوزه بالتیک دفاع کند.

شولتز همچنین درباره مناقشه اوکراین گفت که جنگ اوکراین نباید در شرایطی پایان یابد که روسیه سرزمین این کشور را اشغال کرده است.

وی ادعا کرد: اگر روسیه فکر می‌کند که می‌تواند با سرقت سرزمین در اوکراین موفق شود، در اشتباه است.

صدراعظم آلمان توضیح داد: روسیه باید بداند که نمی‌تواند چنین صلحی داشته باشد و جبهه‌های کنونی را به مرز جدید با اوکراین تبدیل کند. چنین هدفی فقط به حمله پوتین مشروعیت می‌دهد اما هدف اصلی، دستیابی به صلح عادلانه است و پیش‌شرط آن خروج نیروهای روسیه از اوکراین است.

وی تاکید کرد: روسیه باید نیروهای خود را از اوکراین خارج کند و این اساس صلح است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها