در گفت وگو با العالم؛

روزنامه نگار ترکیه ای: رای دهندگان از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده اند

يکشنبه 7 خرداد 1402 - 16:44

یکی از روزنامه نگاران و تحلیلگر مسائل ترکیه گفت: انتخابات در این کشور سیر طبیعی خود را طی می کند و مردم به اهمیت انتخابات که همزمان با صدمین سالگرد تاسیس نظام جمهوری در این کشور برگزار می شود، واقفند.

العالم - ترکیه

"محمد ابوشماله" روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل ترکیه در ارتباط تصویری با شبکه خبری العالم از استانبول درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با استقبال گسترده مواجه است، همچنان که انتخابات در خارج از کشور نیز مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با دور اول که آن هم با استقبال گسترده مردم مواجه شد، تفاوتی ندارد.

ابوشماله درباره ابراز نگرانی برخی نامزدها از کم شدن استقبال مردمی از انتخابات ریاست جمهوری گفت: رجب طیب اردوغان بیم آن دارد که طرفدارانش کم شوند و از رفتن به پای صندوق های رای برای تضمین پیروزی وی در دور دوم انتخابات امتناع ورزند چرا که وی در دور اول پیشتاز بود.

در جبهه مقابل، کمال قلیچدار اوغلو رقبیب اردوغان، برای کشاندن مردم پای صندوق رای، این پیام را به طرفداران و احزاب طرفدارش داده است که خواهان تغییر نظام است و می خواهد که نظام ریاستی که یک شخص واحد قدرت را در دست دارد، تغییر دهد و کشور را به نظام پارلمانی بازگرداند.

نظرسنجی ها حاکی است، اردوغان که نتوانست در دور اول، اکثریت را به دست بیاورد، در دور دوم با کسب 53.7 درصد از رقیب خود پیش خواهد افتاد و پیروز انتخابات می شود.

رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از ساعت هشت صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی در یک هزار و ۹۴ حوزه انتخابیه در ۸۱ استان این کشور آغاز شد و برابر قانون انتخابات، روند اخذ آرای بدون تمدید تا ساعت ۱۷ امروز ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها