عربستان دو شهروند بحرینی را اعدام کرد

عربستان دو شهروند بحرینی را اعدام کرد
دوشنبه 8 خرداد 1402 - 16:57

وزارت کشور عربستان از اعدام دو تبعه بحرینی به اتهام تلاش برای ایجاد ناامنی در عربستان و بحرین خبر داد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت کشور عربستان دوشنبه حکم اعدام دو شهروند بحرینی را در منطقه «الشرقیه» به اتهام برهم زدن امنیت در عربستان و بحرین و پیوستن به یک گروهک تروریستی اجرا کرد.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جعفر محمد علی محمد جمعه سلطان» و «صادق مجید عبدالرحیم ابراهیم ثامر» به یک هسته تروریستی به ریاست یک فرد تحت تعقیب امنیتی در بحرین پیوسته بودند و این گروه در اردوگاه‌های متعلق به سازمان‌های تروریستی که هدفشان بی‌ثبات کردن امنیت عربستان سعودی و بحرین و گسترش هرج و مرج در این دو کشور است، در حال آموزش بودند.

در ادامه بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است: تروریست‌ها با افرادی در داخل خاک عربستان ارتباط برقرار کرده بودند تا اقدامات تروریستی انجام دهند و مواد مورد استفاده در ساخت بمب را به داخل قاچاق و آن را در یک منطقه شنزار دفن کنند و سپس به سرکرده هسته تروریستی تحویل دهند. تروریست‌ها همچنین تلاش می‌کردند تا مکان‌های ذخیره سازی مواد منفجره قاچاق شده و افراد تحت تعقیب در بحرین و نقشه‌ها و فهرست اقدامات تروریستی را که قصد داشتند به اجرا گذارند، مخفی نگاه دارند.

سال گذشته، عفو بین‌الملل گفته بود که این افراد در ماه مه ۲۰۱۵ بازداشت شدند و به مدت سه ماه و نیم بدون حق برقراری ارتباط با دیگران نگاه داشته شدند.

عربستان هفته گذشته نیز چهار نفر را در منطقه «قطیف» در شرق این کشور به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی و تلاش برای خرابکاری امنیتی اعدام کرد.

پربیننده ترین خبرها