موافقت اولیه کنست با طرح اعدام اسرای فلسطینی

موافقت اولیه کنست با طرح اعدام اسرای فلسطینی
چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 20:10

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه از موافقت اولیه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با پیش‌نویس قانون اعدام مجریان عملیات‌های ضد صهیونیستی خبر دادند.

العالم _ فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" اعلام کرد که هیئت عمومی کنست موافقت اولیه خود را با پیش‌نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی اعلام کرد.

کنست همچنین به صورت مقدماتی، پیش‌نویسی را تصویب کرد که از برکناری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی در انجام وظایفش جلوگیری می‌کند.

پیشتر کمیته قانون گذاری وزیران رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی موافقت کرده بود.

برپایه این گزارش، پیش‌نویس این قانون توسط ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ارائه و علیرغم مخالفت "گالی بهاراو میارا" مشاور قضایی کابینه در کمیته مذکور تصویب شده بود.

بنیامین نتانیاهو و بن گویر در بیانیه‌ای مشترک در این باره تاکید کردند: طبق این قانون دادگاه می‌تواند علیه کسانی که مرتکب قتل علیه اسرائیلی‌ها می‌شوند، حکم اعدام صادر کند.

این دو پیش نویس در حالی امروز توسط کنست به تصویب رسیده‌اند که سرزمین‌های اشغالی از ظهر امروز شاهد تظاهرات‌ گسترده علیه اقدامات جنجالی کابینه تندرو رژیم صهیونیستی و در رأس آنها طرح اصلاحات قضایی است.

تظاهرکنندگان تعدادی از خیابان ها از جمله بزرگراه بیت المقدس - تل آویو را بستند که این اقدام موجب ترافیک و توقف تردد دراین بزرگراه شد.

پایگاه خبری" الخلیج آنلاین " نیز نوشت: تظاهرکنندگان این تظاهرات را با عنوان "روز اخلال ملی" به راه انداخته اند و طبق برنامه شامل تظاهرات در تل آویو و در مقابل اقامتگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس غربی اعلام شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای از بازداشت شش معترض در منطقه تل آویو "به خاطر ایجاد بی نظمی و سرپیچی از دستورات پلیس" خبرداده است.

دراین تظاهرات تعدادی دانش آموز به همراه و والدین خود نیز شرکت کردند.

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه شب نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

این اعتراضات در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

به طور کلی، شرایط داخلی و خارجی این روزهای رژیم نامشروع صهیونیستی در ۷۴ سال گذشته سابقه نداشته و بسیار حاد شده و با تکیه نتانیاهو بر کرسی نخست وزیری این رژیم و تشکیل یک کابینه افراطی، امیدواری‌ها برای فروپاشی آن از درون افزایش پیدا کرده است.

پربیننده ترین خبرها