نگرانی روزافزون سران صهیونیست و اعلام آماده باش در مرزهای لبنان

نگرانی روزافزون سران صهیونیست و اعلام آماده باش در مرزهای لبنان
جمعه 12 خرداد 1402 - 11:58

اعلام آماده باش متقابل در مرزهای جنوبی لبنان بین ارتش این کشور و نظامیان رژیم صهیونیستی، گویای وجود تنش روزافزون در محافل رژیم اشغالگر در قبال حوادث و تحولات جاری در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی است.

العالم - لبنان

روزنامه لبنانی « الدیار» امروز جمعه در یادداشتی از نگرانی های غیر قابل انکار فرماندهان امنیتی و رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی در قبال تحرکات طرف مقابل و جنگ در چندین جبهه پرده برداشت و نوشت برگزاری رزمایش های بزرگ و پیوسته و راه انداختن هیاهوی تبلیغاتی و فعالیت های تجسسی درباره تبدیل قریب الوقوع ایران به قدرت هسته ای، گویای شدت و عمق نگران سران این رژیم است. (طبق برآوردهای رژیم صهیونیستی، ایران ظرف 12 روز می تواند بمب هسته ای بسازد).

نیروهای یونیفل با برقراری تماس هایی با دو طرف لبنانی و صهیونیستی توانسته اند تا حدی تنش را مهار کنند. این در حالی است که ارتش لبنان در پاسخ به تهدیدات ارتش رژیم صهیونیستی به برچیدن اردوگاهی که در مجاورت خطوط مرزی در محور بسطره – مزارع شبعا، با توسل به زور، در منطقه جنوب لیطانی موضع گرفته و اقدام به استقرار تجهیزات جنگی خود در این منطقه کرده است.

نیروهای یونیفل به نقل از رژیم صهیونیستی گفته بودند که این اردوگاه در داخل منطقه ای در فلسطین اشغالی برپا شده و باید جمع آوری شود. اما ارتش لبنان گفته است که این خیمه و اردوگاه در داخل خاک لبنان هستند. با این حال ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به استقرار گسترده نظامیان خود در امتداد خطوط مرزی شبعا کرده است به طوری که تحرکات ده ها دستگاه خودروی نظامی و تانک های زرهپوش در داخل مواضع نظامی قابل مشاهده است.

روزنامه معاریو، چاپ رژیم صهیونیستی به تازگی پرده از جزئیات رزمایش ارتش این رژیم که در اوایل همین هفته با عنوان "تیر خلاص" آغاز شده و احتمالا دو هفته به طول خواهد انجامید، برداشته و نوشته است که این رزمایش، بخشی از مقدمات ورود به جنگ در جبهه های مختلف است. امیر آویوی، سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که این رزمایش، نقطه پایانی بر دوره ای طولانی است که از جنگ اکتبر 1973 آغاز شده و در این دوره ارتش این رژیم جنگ های بسیاری را اداره کرده است اما همه آنها فقط در یک جبهه بوده است.

معاریو به نقل از آویوی نوشته است که "اسرائیل" برای اولین بار پس از سالها با رویدادی در سراسر خاورمیانه رو به رو است که ایران را هم بخشی از آن است و این موضوع چالشی بزرگ برای رهبران جبهه داخلی این رژیم است. وی خاطرنشان کرده است که ارتش این رژیم طی سالهای گذشته با چنین پدیده ای رو به رو نبوده است. لذا باید خود را برای شرایط جدید آماده کند؛ ضمن اینکه این بار به چیزی بیشتر یعنی نیرو نیاز دارد.

پربیننده ترین خبرها