در حاشیه اجلاس کشورهای عضو بریکس؛

رایزنی وزیر خارجه ایران با همتای اماراتی + عکس

رایزنی وزیر خارجه ایران با همتای اماراتی + عکس
جمعه 12 خرداد 1402 - 16:14

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه امارات متحده عربی در حاشیه اجلاس کشورهای گروه بریکس دیدار و گفتگو کرد.

العالم - ایران

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای مشارکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای گروه بریکس و دوستان بریکس به کیپ تاون آفریقای جنوبی سفر کرده است، در حاشیه این نشست با شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی ملاقات و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه ای دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ديدار از فضای مثبت جدید در مناسبات میان کشورهای منطقه ابراز خرسندی کرد و آن را به نفع همه همسایگان دانست.

امیرعبداللهیان با قدردانی از اهتمام امارات به گسترش روابط دوجانبه و نیز مشارکت بسیار خوب هیات اقتصادی امارات در نمایشگاه اکسپو تهران، از همتای اماراتی برای سفر به تهران دعوت کرد و گفت این دیدار کمک کننده تقویت روابط دوجانبه خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر شیخ خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور دولت امارات به تهران و توافق در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، بر اهمیت برگزاری این اجلاس در آینده نزدیک با هدف تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه تاکید کرد و افزود لازمست با تلاش و همکاری مشترک، روابط دوجانبه را در زمینه های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری ارتقا بخشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تحکیم ثبات و امنیت در حوزه خلیج فارس را مسؤلیت جمعی و منفعت مشترک کشورهای منطقه دانست و افزود رژیم صهیونیستی منافع خود را در دامن زدن به ناامنی در منطقه جستجو می کند و از آسیب زدن به امنیت کشورهای منطقه دریغ نمی کند.

آقای شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر خارجه امارات نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار فراهم شده در حاشیه اجلاس بریکس، این دیدار را فرصتی مغتنم برای استمرار مشورت‌های فیمابین دانست و افزود، لازمست روابط دو کشور را در کلیه زمینه های مرود علاقه از جمله در حوزه های تجاری، اقتصادی گسترش دهیم.

وی با اشاره به برنامه برگزاری نشستی بین المللی به میزبانی امارات در سطح روسای کشورها در خصوص تغییرات آب و هوایی گفت، از جناب آقای رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در این نشست دعوت خواهیم کرد و این‌ نشست فرصت مناسبی برای گفتگو و تبادل نظر در زمینه انرژی های نو و پاکیزه خواهد بود.

وی از اهتمام ویژه وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به روابط دوجانبه قدردانی کرد و ضمن تشکر از دعوت بعمل آمده از وی جهت سفر به تهران گفت بطور متقابل همواره به شما در امارات خوشامد می گوییم و آماده همکاری متقابل برای گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه هستیم.

گالری

پربیننده ترین خبرها