اهداف واشنگتن از طرح ادعای حمله به نظامیان آمریکایی در سوریه

اهداف واشنگتن از طرح ادعای حمله به نظامیان آمریکایی در سوریه
شنبه 13 خرداد 1402 - 14:50

، نویسنده و تحلیل گر مسائل سیاسی گفت :‌واشنگتن برای دستیابی به برگ برنده و استفاده از آن به عنوان اهرم فشار در مذاکرات هسته ای – که به مراحلی پیشرفته رسیده است – تلاش می کند تهران را به قتل نظامیان آمریکایی در سوریه و در نقاط دیگر متهم کند.

العالم - نظرکده

اسماعیل نجار افزود :‌ این ترفند آمریکا یعنی تلاش برای متهم کردن ایران به دخالت غیر مستقیم در قتل نظامیان آمریکایی در جایی خارج از خاک خود، صرفا تلاشی است برای ضربه زدن به حیثیت ایران و تأمین بهانه های لازم برای اعمال فشار بر ایران تا از تهران در مذاکرات هسته ای امتیاز بگیرد.

نجار تصریح کرد : با نزدیک شدن به مرحله نهایی توافق در مذاکرات هسته ای، واشنگتن می کوشد برگ برنده ای علیه ایران در مناطق دیگر به دست آورد. اما این ترفند، تبلیغاتی بیش نیست و این کشور هرگز نخواهد توانست امتیازی در داخل سوریه از ایران بگیرد زیرا ایران مثل روسیه برای مبارزه با تروریسم به سوریه رفته است.

از سوی دیگر ، سمیر ایوب، پژوهشگر امور روسیه گفته است که آمریکا به هیچ یک از اهداف خود از طرح اتهامات جدید علیه ایران نخواهد رسید و سوریه حق دارد در برابر اشغالگران مقاومت کند.

وی افزود که اتهام واشنگتن به ایران و روسیه به مقدمه چینی برای حمله به نظامیان آمریکایی صرفا یک ترفند تبلیغاتی است تا خود را در مقام قربانی و مورد تعرض کشورهای دیگر نشان دهد.

ایوب خاطرنشان کرده است که هدف آمریکا از طرح این قبیل اتهامات، توجیه حمایت خود از گروه های تروریستی در سوریه و ادامه خرابکاری در خاک این کشور است.

پربیننده ترین خبرها