آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد
پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 - 18:13

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه اشخاص و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرده است.

العالم - آمریکا

وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ ای تحریم‌ های جدیدی را علیه اشخاصی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌ داری آمریکا در این خصوص آمده است که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) تحریم هایی را علیه چند شخص وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه به بهانه واهی و بدون سند و مدرک تلاش ایران برای «ترور مقامات سابق دولتی واشنگتن، اتباع دوتابعیتی آمریکایی و مخالفان ایرانی» اعمال کرده است.

بر اساس اعلام این نهاد آمریکایی، ۵ شخص و یک شرکت مرتبط با ایران تحریم شده اند.

تحریم شدگان ۳ شخص و یک شرکت مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران و همچنین ۲ مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه هستند.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌ داری آمریکا در این ارتباط آمده است: امروز تحریم های جدیدی علیه شخصیت های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران که در مجموعه ای از توطئه های تروریستی از جمله توطئه های ترور مقامات سابق دولت آمریکا، دو تابعیتی های ایرانی آمریکای و مخالفان ایرانی مشارکت داشته اند، وضع می کنیم!

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌ داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این ارتباط ادعا کرد: آمریکا همچنان روی برهم زدن کردن نقشه های سپاه و نیروی قدس آن متمرکز است! هر ۲ نهاد در تلاش های متعدد برای ترور و سایر اقدامات خشونت آمیز و ارعاب علیه کسانی که آنها را دشمن حکومت ایران تلقی می کنند، دست داشته اند. ما به افشا و مختل کردن این فعالیت‌ ها و تلاش‌ های تروریستی برای خاموش کردن صداهای مخالف، به‌ ویژه کسانی که مدافع احترام به حقوق بشر و آزادی‌ های جهانی مردم ایران هستند، ادامه خواهیم داد!

اشخاص و شرکتی که امروز از سوی واشنگتن هدف تحریم قرار گرفتند، عبارتند از: رضا سراج، روح‌ الله بازقندی، محمدرضا انصاری، شهرام پورصافی، حسین حافظ امینی، و شرکت «سهامی صنعت و تجارت صادرات و واردات هوانوردی رِی» مستقر در ترکیه (رِی ایرلاین).

پربیننده ترین خبرها