در ویژه برنامه العالم به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) مطرح شد؛

امام فردی پایبند به اصول و صاحب رای بود/ صدور انقلاب اسلامی از بزرگترین دستاوردهای امام بود / امام یک مصلح انقلابی بود

امام فردی پایبند به اصول و صاحب رای بود/ صدور انقلاب اسلامی از بزرگترین دستاوردهای امام بود / امام یک مصلح انقلابی بود
شنبه 13 خرداد 1402 - 17:37

شبکه العالم در ویژه برنامه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در گفتگو با شخصیتهای سیاسی و دینی جهان اسلام به بررسی ابعاد شخصیتی امام راحل و دستاوردهای ایشان پرداخت.

العالم- ایران

دکتر "طاهر لولو" متفکر اسلامی در جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت که امام خمینی (ره) فردی پایبند به اصول، راستگو و صاحب رأی بود. اولین اقدامی که ایشان پس از بازگشت به ایران کردند تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی به سفارت فلسطین بود که اولین سفارت فلسطین در جهان به شمار می رود.

وی افزود: ایشان مسئله فلسطین را مساله نخست مسلمانان می دانست که بسیاری از اندیشمندان و سیاستمداران از آن غافل بودند.

شیخ "صدرالدین القبانجی" امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: بزرگ ترین دستاوردی که امام خمینی (ره) به ارمغان آورد، صدور انقلاب اسلامی آن هم در زمان نوپایی آن بود.

القبانجی تاکید کرد: امام خمینی (ره) از نخستین روز سرنگونی شاه و پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود تحریم جهانی علیه ایران، مفاهیم صدور انقلاب، صدور فرهنگ، صدور بیداری و صدور آزادی ملت ها را مطرح کرد.

شیخ "عمر فورة" مبلغ اسلامی در جنبش جهاد اسلامی نیز اظهار داشت که امام خمینی (ره) در قرن چهاردهم هجری به عنوان یک مصلح فکری و فرهنگی و انقلابی برای این امت اسلامی ظهور کرد؛ حال آنکه در آن زمان جهان اسلام به دلیل شکست از رژیم صهیونیستی در سال 1967 بدترین دوران خود را سپری می کرد.

"خالد عبدالمجید" دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین تاکید کرد که امام خمینی (ره) با تکیه بر اعتقاد راسخ خود و با توجه به تحولات منطقه وجهان و نقش صهیونیسم جهانی و امپریالسم آمریکا و غرب، از نخستین لحظات پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به مساله فلسطین اولویت بخشید.

پربیننده ترین خبرها