ارتقاء سطح همکاری های دفاعی-نظامی؛ موضوع سفر وزیر دفاع آمریکا به هند

ارتقاء سطح همکاری های دفاعی-نظامی؛ موضوع سفر وزیر دفاع آمریکا به هند
دوشنبه 15 خرداد 1402 - 17:59

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که به هند سفر کرده است، روز دوشنبه با راجنات سینگ مشاور امنیت ملی کشور میزبان در خصوص راههای توسعه همکاری دو جانبه در زمینه تکنولوژی های خاص در حوزه های دریایی، نظامی و هوافضا در دهلی نو دیدار و گفتگو کرد.

العالم - آسیا

بنا به گزارش هندوستان تایمز، در این دیدار دو طرف در خصوص راههای توسعه منافع مشترک نیز گفتگو کردند.

به استناد گزارشهای خبری، سفر لوید آستین به دهلی نو در شرایطی انجام شده است که قرار است نارندرا مودی نخست وزیر کشور میزبان حدود ۲۰ روز دیگر به واشنگتن سفر کند و با مقامات عالی آمریکا از جمله جو بایدن رئیس جمهوری این کشور ملاقات کند.

در این دیدار مقامات ارشد دو کشور در خصوص انتقال بیشتر فناوری به هند از ایالات متحده، تولید مشترک و ایجاد ظرفیت های بومی بین دو طرف نیز مذاکره کردند.

انتظار می‌رود لوید آستین که در دومین سفر خود به هند به سر می‌برد، مقدمات سفر مودی به واشنگتن را فراهم کند. امری که به گمانه زنی ها در مورد احتمال برقراری قراردادهای دفاعی میان دو کشور دامن زده است.

آستین همچنین با راجنات سینک همتای هندی خود در خصوص راههای توسعه همکاری دو جانبه دیدار و گفتگو کرد.

در یک جلسه خبری، آستین گفت که هند و ایالات متحده تصمیم گرفته اند نقشه راه بلندپروازانه ای برای همکاری دفاعی و صنعتی ایجاد کنند. او همچنین مشارکت استراتژیک جهانی هند و ایالات متحده را "سنگ بنای" منطقه هند و اقیانوس آرام آزاد توصیف کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها