موشک فتاح؛ تقسیم توانمندی های ایران با کشورهای منطقه

موشک فتاح؛ تقسیم توانمندی های ایران با کشورهای منطقه
سه شنبه 16 خرداد 1402 - 22:25

ایران از موشک فوق پیشرفته  "فتاح" با برد 1400 کیلومتر، قابلیت پرواز در داخل و خارج جو و سرعت حداقل پنج برابری سرعت صوت و توانایی غلبه بر تمامی پدافندهای  هوایی، سر جنگی این موشک دارای موتور کروی سوخت جامد و نازل متحرک است که قابلیت مانور در همه جهات و دورانی را داراست.

تحلیل :

- این دستاورد نظامی که نیازمند فناوری است را تنها سه کشور در جهان از آن برخوردار هستند و می توان آن را دستاوردی دانست که مدیون ایران و دانشمندان جوان آن است، زیرا این موشک محلی است بدون نیاز به تهیه قطعات آن از خارج که تاکیدی بر موفقیت ایران از دیر باز در بومی سازی صنایع دفاعی پیشرفته است .

- ایران با این دستاورد پیشرفته نظامی-فنی، بدون شک خشم آمریکا-اسرائیل و غربی ها را برمی انگیزد ، زیرا رویای حمله به ایران و توقف توسعه علمی آن را به گور خواهد برد. اگر ایران پس از انقلاب اسلامی در سال 1979 این قدرت را داشت آیا ممکن بود صدام ظالم با تحریک آشکار آمریکا به ایران حمله کند؟

-ایران با تقویت قدرت بازدارندگی خود، نه تنها امنیت خود را ، بلکه امنیت کل منطقه را حفظ می کند و از آن در برابر حریصان، طمکاران و کسانی که در کمین ثروت و منابع اشان هستند، محافظت می کند. قدرت ایران، منطقه را از کمک به کشورهای غربی که فقط در فکر منافع نامشروع خود در منطقه و حفظ منافع خود بوده، بی نیاز می کند.

- هر دستاورد نظامی ایران به نفع عرب ها و مسلمانان و به نفع امنیت و ثبات منطقه است. زیرا ایران از آنجایی که امنیت این کشور را امنیت منطقه و امنیت منطقه را امنیت ایران می داند؛ کشورهای عربی و اسلامی منطقه را در همه امکانات و توانمندی های خود شریک می گرداند و نماد عملی آن فدا کردن بهترین نیروهایش و در راس آنان سردار شهید قاسم سلیمانی،در راستای حفظ امنیت، ثبات، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه، در برابر نقشه ها و توطئه های آمریکا است که با شعله ور ساختن نزاع های فرقه ای و قومیتی در میان مردم منطقه با یک دین و یک جغرافیا آن را هدف قرار داده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها