خشم کاربران شبکه های اجتماعی در واکنش به شهادت کودک دو ساله فلسطینی

خشم کاربران شبکه های اجتماعی در واکنش به شهادت کودک دو ساله فلسطینی
چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 14:08

شهادت محمد التمیمی، کودک دو ساله فلسطینی بر اثر شلیک گلوله نظامیان صهیونیستی به سر وی در روستای نبی صالح، خشم گسترده کاربارن شبکه های اجتماعی را برانگیخت. فعالان خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش شدند.

العالم - داغ های مجازی

روز پنج شنبه گذشته محمد التمیمی، کودک دو ساله فلسطینی از ناحیه سر و پدرش از ناحیه کتف و دست مجروح شدند. نظامیان صهیونیستی خودروی آنها را در روستای نبی صالح در حالی که پدرش سعی می کرد از خودرو خارج شود، به گلوله بستند.

روز دوشنبه وزارت بهداشت فلسطین شهادت این کودک را تأیید کرد.

هدف قرار دادن کودکان در فلسطین اشغالی چه برای کشتن یا بازداشت یا سهل انگاری در رسیدگی پزشکی، تبدیل به سیاستی هدفمند در میان سران سیاسی و نظامیان صهیونیست – از زمان اشغال این کشور - شده است.

از ابتدای سال جاری 28 کودک فلسطینی به شهادت رسیده اند. طبق آمارهای رسمی فلسطین، تعداد کودکانی که در دو دهه گذشته به شهادت رسیده اند به 2230 نفر رسیده است که 1000 نفر از آنها طی 5 حمله صهیونیستها به غزه به شهادت رسیده اند.

اغلب موارد شهادت کودکان فلسطینی ناشی از حملات نظامی صهیونیستها و نیز آثار و بقایای این حمله ها از جمله انفجار مین مخصوصا در غزه و خشونت نظامیان و شهرک نشینان در کرانه باختری بوده است.

اغلب کشورهای جهان در مقابل این جنایات به جای محکوم کردن این رژیم یا اتخاذ روش های بازدارنده، سکوت کرده اند و نظامیان صهیونیستی با استفاده از این سکوت و بدون نگرانی از محاکمه، به قتل عمد کودکان فلسطینی ادامه می دهند.

بدتر از همه اینها دبیر کل سازمان ملل متحد همچنان از وارد کردن نام رژیم اشغالگر در فهرست ننگ این سازمان خودداری می کند.

پربیننده ترین خبرها