موشک فتاح، لرزه بر اندام صهیونیست ها انداخته است+ویدئو

چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 21:15

رسانه ها و ناظران اسرائیلی، اقدام جمهوری اسلامی ایران به رونمایی از موشک مافوق صوت فتاح را پیامی قوی به "اسرائیل" در پی تهدیدات سران این رژیم علیه تهران دانستند.

العالم _ ایران

"عماد ابو عواد" رئیس مرکز پژوهشی قدس در گفتگو با خبرنگار العالم در فلسطین اشغالی گفت: وجود کشورهای قدرتمند در منطقه، خطری برای پروژه صهیونیستها در منطقه است. پیشرفت تکنولوژیک ایران و افزایش توان تسلیحاتی آن باعث وحشت اسرائیل می شود به ویژه از این جهت که ممکن است این تکنولوژی و توان تسلیحاتی را به دیگر اعضای محور مقاومت منتقل کند و این در حالی است که سخن از محور قدس در میان است.

"نهاد ابو غوش" رئیس مرکز پژوهشی مسار هم به العالم گفت: ایران کشور مرکزی در منطقه و کشور بزرگی است و همین مسئله اسرائیل را تا حد بسیار زیاد نگران می کند زیرا مانع تجاوزات این رژیم می شود و سلطه آن را محدود می کند؛ هرچند باید بداند که جهان تغییر کرده است و همانطور که اسرائیل تحت حمایت آمیرکا قرار دارد و دارای قدرت نظامی است، ملت های منطقه هم پیشرفت می کنند و راه خود را به سوی تکنولوژی و دانش و توان نظامی پیدا می کنند که به آنها این قدرت را می دهد تا از کرامت، استقلال و آینده خود دفاع کنند.

موشک فتاح که سرعت ۱۳ تا ۱۵ ماخ دارد با برد ۱۴۰۰ کیلومتر با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد، نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین توانایی غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

پربیننده ترین خبرها