ادعای تازه مقام آمریکایی علیه همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

ادعای تازه مقام آمریکایی علیه همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
پنج‌شنبه 18 خرداد 1402 - 07:54

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر ایران را به «همکاری اندک» با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعا‌هایی واهی، از رویکرد ایران در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد کرد. ودانت پاتل همچنین حاضر نشد در خصوص ادعای روزنامه صهیونیستی هاآرتص درباره احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا صحبت کند.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های پرسابقه مقامات آمریکایی درباره ایران گفت: «آخرین گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، به وضوح نشان داد ایران به گسترش فعالیت‌های هسته‌ای خود به شکلی ادامه می‌دهد که هیچ توجیه معتبر غیرنظامی ندارد.»
ودانت پاتل افزود: «ما معتقدیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های گسترده‌ای برای تعامل با ایران در مورد بسیاری از مسائل دیرینه مرتبط با پادمان‌ها و تعهدات انجام داده است و خوشحالیم که ایران و آژانس در خصوص افزایش بازرسی‌ها در تاسیسات غنی‌سازی ایران به توافق رسیده‌اند.»
او ادعا کرد: «با این حال، همکاری ایران به طور قابل توجهی اندک است و مطمئناً کمتر از انتظاراتی است که در ماه نوامبر توسط شورای حکام اعلام شد. و بنابراین ما همچنان از ایران می‌خواهیم به طور کامل با آژانس همکاری کند.»
گروسی روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد آژانس در برخی از تاسیسات اتمی ایران تجهیزات نظارتی نصب کرده است. او در ادامه گفت در حال بررسی پاسخ‌های تهران درباره «انفجارهای» سایت آباده در استان فارس است.

پربیننده ترین خبرها