آیا وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می تواند لبنان را به عصر حجر برگرداند؟

آیا وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می تواند لبنان را به عصر حجر برگرداند؟
پنج‌شنبه 18 خرداد 1402 - 12:25

یک ضرب المثل عربی می گوید: سگی که زیاد پارس می کند، گاز نمی گیرد.

العالم – لبنان

عبدالباری عطوان سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم با انتشار مطلبی در واکنش به سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، این ضرب المثل بر ژنرال یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم منطبق است که تهدید کرد اگر حزب الله علیه اسرائیل وارد جنگ شود، لبنان را به عصر حجر بر می گرداند.

این اولین بار از زمان پایان جنگ سال 2006 است که یک وزیر جنگ اسرائیلی چنین تهدیدی را بر زبان جاری می سازد جنگی که در آن حزب الله توانست ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر صهیونیستی را به شکلی بی سابقه شکست دهد.

حتی اکثر ژنرال های بازنشسته اسرائیلی تاکید دارند که کابینه های مختلف تل آویو از سال 2006 تاکنون به خاطر ترس از تکرار آن شکست هرگز حاضر نشدند به طور مستقیم با حزب الله وارد جنگ شوند چرا که حزب الله دارای 200 هزار موشک، هزاران پهپاد انتحاری شاهد ایرانی و صد هزار رزمنده است، آن وقت گالانت تهدید می کند که می خواهد لبنان را به عصر حجر برگرداند.

در این میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیشتر از تمام نخست وزیران صهیونیست از رویارویی با حزب الله می ترسد چرا که می داند هر نوع درگیری همه جانبه با آن باعث نابودی نهایی این رژیم خواهد شد.

کارشناسان معتقدند علت مطرح شدن این تهدید از سوی گالانت پس از 20 سال سکوت فقط به خاطر افزایش روحیه همپیمانان رژیم صهیونیستی در لبنان که برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می شوند و کاهش ترس شهرک نشینان صهیونیست است که از یک سو از موشک های مقاومت فلسطین در غزه می ترسند و از سوی دیگر از عملیات حزب الله که آخرین آن عملیات مجدو بود و طی آن یک رزمنده مقاومت 10 کیلومتر در فلسطین نفوذ و بمبی را نزدیک یک شهرک صهیونیست نشین منفجر کرد.

لذا به این ژنرال اسرائیلی می گوییم در صورت شروع جنگ آتی بین رژیم صهیونیستی و محور مقاومت، این اسرائیل است که به عصر حجر و دوره قبل از تاریخ بازخواهد گشت یعنی به طور کامل نابود خواهد شد.

عبدالباری عطوان

پربیننده ترین خبرها