آخرين جزئيات سيل و آبگرفتگى در كشور/ افزایش شمار کشته ها به 6 نفر/امدادرسانی به حدود ۱۶۰۰ نفر در ۲۱ استان+ ویدیو

 آخرين جزئيات سيل و آبگرفتگى در كشور/ افزایش شمار کشته ها به 6 نفر/امدادرسانی به حدود ۱۶۰۰ نفر در ۲۱ استان+ ویدیو
پنج‌شنبه 18 خرداد 1402 - 22:27

مدير پايگاه‌هاى هلال‌احمر گفت: ١٣ هزار نيروى عملياتى هلال احمر در حالت آماده باش و امدادرسانى هستند.

العالم ـ ایران

مدير پايگاه‌هاى هلال‌احمر اعلام کرد که ١٣ هزار نيروى عملياتى هلال احمر در حالت آماده باش و امدادرسانى هستند وی افزود که متأسفانه تاكنون ۴ نفر جان باختند.

در همین حال رئیس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد که شمار کشته ها تاکنون به ۶ نفر افزایش یافته است.

یل
وقوع توفان در تهران؛ آماده باش کامل شهرداری پایتخت

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، گفت: با توجه به هشدار هواشناسی درباره وقوع توفان در تهران همه عوامل خدمات شهری در آماده‌ باش کامل هستند.

علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این باره گفت: سرعت باد بسیار زیاد بود و یکسری از درختان خشک که مرحله جمع‌آوری آن در سطح شهر طولانی است، سقوط کرده است.

وی افزود: نیروهای خدمات شهری در سطح شهر در حال جمع‌آوری درختان هستند.

جعفری افزود: نیروهای خدمات شهری در حالت آماده باش هستند تا در صورت مشاهده هرگونه حادثه‌ای پیرامون شرایط جوی اقدامات لازم و تمهیدات مورد نیاز را اتخاذ کنند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: باتوجه به اعلام هشدار سطح قرمز توسط سازمان هواشناسی، آماده باش کامل در سطح شهر انجام شده است.

هشدار مدیریت بحران نسبت به طغیان رودخانه‌ها در ارتفاعات استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با هشدار طغیان رودخانه‌ها در ارتفاعات شمال و شمال شرقی استان در روز جمعه، گفت: مردم از استقرار در نواحی مرتفع و توقف در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

حامد یزدی‌مهر پنجشنبه شب با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات صبح تا عصر فردا جمعه ۱۹ خردادماه اظهار داشت: برای فردا شاهد رگبارورعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ در استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها در نیمه شمالی استان به ویژه ارتفاعات شمالی و شمال شرقی احتمال طغیان رودخانه ها و بالا آمدن آب وجود دارد، گفت: از مردم می‌خواهیم از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، و سفرهای بین شهری، پرهیز کنند.

یزدی مهر افزود: با توجه به احتمال وقوع صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی توصیه اکید مدیریت بحران اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به آمادگی ستاد مدیریت بحران، بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های امدادرسان نیز تاکید کرد.

هشدار قرمز وقوع سیل در استان های تهران و سمنان

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی برای امروز (پنجشنبه) در شمال شرق استان تهران و استان سمنان به دلیل بارش‌های رگباری شدید و احتمال وقوع سیل گفت: امدادگران هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی افزود: براساس هشدار هواشناسی امروز - ۱۸ خردادماه - با احتمال رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید در شمال شرق استان تهران و ارتفاعات غربی استان سمنان، هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمد.

وی با بیان اینکه براساس هشدار هواشناسی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها وجود دارد، تاکید کرد: از هموطنان در این مناطق درخواست می‌شود که از سفرهای برون شهری، فعالیت‌های کوه‌نوردی، استفاده از تفرجگاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه بویژه در ساعات عصر به‌شدت پرهیز کنند.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: هموطنان اگر با مخاطره‌ای مواجه شدند با شماره امدادی ۱۱۲ تماس بگیرند تا امدادگران هلال‌احمر در سریع‌ترین زمان به منطقه حادثه‌دیده اعزام شوند.

پیش‌بینی سیل در مناطق عشایری تهران/ مردم شمال شرق استان از رودخانه‌ها فاصله بگیرند

همراه با هشدار مدیر امور عشایر استان تهران از پیش‌بینی وقوع سیل در مناطق عشایری شهرستان های شمیرانات، دماوند و فیروزکوه، مدیرکل مدیریت بحران نیز از مردم خواست در روزهای آینده از تردد و استقرار در کنار رودخانه‌ها و مسیرهای عبور آب در شمال شرق استان خودداری کنند.

فرشید ذبیحی مدیر امور عشایری استان تهران گفت: طبق پیش بینی هواشناسی از ساعات آینده به ویژه امشب پیش بینی بارندگی همراه با وزش باد و احتمال وقوع سیل در مناطق عشایری شمال پایتخت پیش بینی می شود به همین منظور از عشایر می خواهیم از استقرار در مناطق پرخطر به ویژه حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

وی افزود: هشدار قرمز هواشناسی در مناطق شمالی پایتخت صادر شده و تیم های مدیریت بحران در آماده باش کامل بسر می برند.

مدیر امور عشایر استان تهران با توجه به حضور گسترده عشایر در مناطق شمالی این استان از عشایر خواست ضمن حفظ نکات ایمنی از حضور در ارتفاعات پرهیز کنند و همچنین از نصب چادرهای عشایری در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: سیل در روستای نُهوج دو فوتی و یک مفقودی برجا گذاشت.
سیل

سیلاب شدید در خیابان‌های زنجان

مدیریت بحران استان زنجان اعلام کرد: از شب گذشته در برخی نقاط استان بارش‌های پراکنده‌ای انجام شد ولی اوج این بارش‌ها پیش از ظهر امروز بود که در حدود ۱.۵ ساعت، ۲۳ میلی‌متر بارش در شهر زنجان رخ داد.
سیل زنجانبارش امروز در چندین سال گذشته در زنجان بی‌سابقه بوده است چرا که در این بازه زمانی، بارش ۲۳ میلی‌متر در عرض ۹۰ دقیقه بی‌سابقه بوده است.

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد: در ۲۱ استان حدود ۱۶۰۰ نفر را از اطراف رودخانه‌ها و جاهای خطرناک جابه‌جا کردیم اما ۶ نفر جان خود را در سیل از دست دادند.
هلال احمر

پربیننده ترین خبرها