سوریه حملات رژیم اسرائیل به لبنان را محکوم کرد

سوریه حملات رژیم اسرائیل به لبنان را محکوم کرد
شنبه 20 خرداد 1402 - 15:18

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای ضمن محکومیت حملات مکرر رژیم اسرائیل به لبنان اعلام کرد: مردم و ارتش لبنان شجاعانه با حملات اشغالگران اسرائیلی به منطقه کفر شوبا مقابله کردند.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مردم و ارتش لبنان دیروز شجاعانه با این حملات مقابله و قهرمانان لبنانی تلاش‌های اسرائیل برای ضربه زدن به حاکمیت ملی و هتک حرمت اراضی کشورشان را خنثی کردند تا طرح های رژیم اشغالگر برای تغییر طبیعت جغرافیایی منطقه به مانند بار اضافی بر گردن اشغالگران بماند.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه حملات مکرر اسرائیل به لبنان را شدیدا محکوم و تاکید می کند که این حملات نتیجه ای به جز ناکامی و شکست های مداوم نخواهد داشت.

وزارت امور خارجه افزود: جمهوری عربی سوریه به مردم و ارتش لبنان به خاطر دفاع شجاعانه آنان از سرزمین و حاکمیت ملی لبنان در برابر حملات اسرائیل که دیروز در منطقه کفر شوبا رخ داد درود می فرستد.

ساکنان شهرک «کفرشوبا» در جنوب لبنان سیم‌های خاردار نصب شده در مناطق اشغالی این کشور توسط رژیم صهیونیستی را تخریب کردند و با نظامیان این رژیم درگیر شدند.

شماری از ساکنان شهرک کفرشوبا در جنوب لبنان، سیم های خاردار نصب شده در مناطق اشغالی این کشور توسط رژیم صهیونیستی را تخریب کردند و یک تونل حفر شده در منطقه را مسدود کردند.

پس از این اقدام، نظامیان اشغالگر با پرتاب گاز اشک آور و گلوله های دود زا تلاش کردند جوانان لبنانی را از منطقه دور کنند که با واکنش جوانان لبنانی روبرو شدند.

ساکنان مناطق مرزی لبنان با سنگ به خودروها و نظامیان رژیم صهیونیستی حمله کردند و ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای کمکی و چند تانک مرکاوا را به منطقه اعزام کرد.

پربیننده ترین خبرها