تهدید موشکی ایران برای «اسرائیل»، خطرناک تر از تهدید هسته ای

تهدید موشکی ایران برای «اسرائیل»، خطرناک تر از تهدید هسته ای
شنبه 20 خرداد 1402 - 18:14

کارشناسان و ناظران بر این باورند که آزمایش موشک فتاح، رژیم اشغالگر اسرائیل را بیش از تهدید هسته‌ای به وحشت انداخته و آن را دچار سندروم هراس از ایران کرده است.

العالم _ نظرکده
محمد شَمَص رئیس پایگاه اینترنتی «الخنادق» تاکید کرد: روزنامه «اسرائیل هیوم» می گوید ایران به بمب اتمی نیازی ندارد بلکه بمب اتم آن قدرتی است که از طریق آن توانسته به بازدارندگی در مقابل اسرائیل دست یابد.

شمص افزود: اسرائیلی‌ها معتقدند که امروزه رژیم آنها نه تنها در سطح هسته‌ای، بلکه در سطح برتری نظامی و بازدارندگی از مقابله با ایران ناتوان شده است.

این کارشناس امور ایران با بیان اینکه به لطف حمایت ایران از مقاومت، «اسرائیل» در چند جبهه مهار و محاصره شده است، تصریح کرد: نتانیاهو در نبرد انتقام آزادگان غزه نتوانست چهره بازدارندگی را برای ارتش اسرائیل بازگرداند همان گونه که در برابر مقاومت لبنان دچار عجز و ناتوانی شد.

وی گفت: به طور کلی پنج جبهه در برابر اسرائیل وجود دارد که اشغالگران در مقابله با حتی یکی از آنها نیز ناتوانند.

در همین حال اسماعیل مسلمانی، کارشناس مسائل اسرائیل تاکید کرد که «اسرائیل» هم اکنون از ابرقدرتی می ترسد که از نظر نظامی با آمریکا رقابت می کند.

مسلمانی به شبکه العالم گفت: رونمایی از موشک ایرانی فتاح و قبل از آن موشک خیبر، اسرائیلی ها را به وحشت انداخته و آنها را در معرض آزمایش قرار داده است.

وی تصریح کرد که اسرائیلی‌ها موشک فتاح را تنها یک پیشرفت نظامی و فناوری نمی‌دانند، بلکه آن را پیشرفتی می‌دانند که ایران را به یک ابرقدرت در رقابت با ایالات متحده، چین و روسیه تبدیل کرده است، زیرا کشور دیگری فناوری ساخت چنین موشکی را ندارد.

مسلمانی تاکید کرد: مطبوعات عبری معتقدند از امروز به بعد، اسرائیل جرأت تهدید ایران را نخواهد داشت، زیرا موشک فتاح سیستم های پوششی اسرائیل را دور می زند و اسرائیلی ها را در معرض تخریب گسترده قرار می دهد و این موضوع اشغالگران را از نظر بازدارندگی در معرض فرسایش فزاینده قرار می دهد.

این کارشناس مسائل اسرائیل معتقد است که تحولات سیاسی ایران هم در تقویت روابط با کشورهای عربی و هم با غربی نیز رژیم اشغالگر اسرائیل را جدا از جنبه نظامی، کلافه کرده است.

یحیی حرب، روزنامه‌نگار و پژوهشگر سیاسی هم گفت که «اسرائیل» بیش از آنکه از تهدید هسته‌ای واهمه داشته باشد، از تهدید موشکی ایران می‌ترسد.

وی تاکید کرد: ایران و محور مقاومت پس از خروج کشورهای عربی از معادله مناقشات در منطقه از طریق بازگشت به روابط عادی، این کشورها نیز امروزه تهدیدی برای رژیم صهیونیستی شده اند.

یحیی حرب گفت: وحشت اسرائیل از برنامه موشکی ایران، که از سال 2015 آغاز شده امروزه به تهدید واقعی و اصلی برای موجودیت اسرائیل تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها