عقب‌نشینی تعداد زیادی از نیروهای واکنش سریع از خارطوم

عقب‌نشینی تعداد زیادی از نیروهای واکنش سریع از خارطوم
شنبه 20 خرداد 1402 - 22:45

به دنبال توافق آتش‌بس جدید در سودان، تعداد زیادی از نیروهای واکنش سریع از خارطوم عقب نشینی و در جاده 40 شمال غربی شهر ام درمان به سمت منطقه دارفور حرکت کردند.

العالم ـ سودان

بنابر گزارش روسیا الیوم، این عقب‌نشینی با توجه به آغاز آتش بس 24 ساعته بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، بیشتر خودروهای عقب‌نشینی شده، غیرنظامی هستند نه نظامی که ممکن است غارت شده باشند.

به گفته همین منبع، شرق دارفور که از زمان آغاز جنگ میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شاهد حوادث امنیتی نبوده، تقریباً به بازار این خودروهای غارت شده تبدیل شده است.

یک منبع سودانی به دلایل امنیتی از ذکر نامش خودداری کرد، گفت که صدها خودروی غیرنظامی شبانه در میان جشن‌هایی که خانواده‌های نظامیان برای بازگشت امن فرزندانشان برگزار می‌کنند، وارد شهر خارطوم می‌شوند.

از بامداد امروز (شنبه) پس از توافق طرف های درگیر در جمعه شب، آتش‌بس یک روزه در سودان با میانجی گری عربستان و آمریکا برقرار شده است.

در همین راستا، وزارت خارجه عربستان روز جمعه اعلام کرد که نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به یک توافق آتش بس ۲۴ ساعته دست یافتند و این آتش بس از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه آغاز شده است.

درگیری های اخیر سودان تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

پربیننده ترین خبرها