گزارش خبرنگار العالم از بحران انسانی و درمانی جنگ زدگان سودانی+ ویدیو

شنبه 20 خرداد 1402 - 21:53

اگر چه با برقراری آتش جدید 24 ساعته هم اکنون اوضاع در خارطوم پایتخت سودان آرام است ولی وضعیت انسانی در این کشور به ویژه وضعیت بهداشتی به دلیل درگیری های داخلی بین ارتش و نیروهای مسلح پشتیبانی سریع بحرانی و رو به وخامت است.

العالم – آفریقا

بنابر گزارش العالم، خبرهای رسیده حاکی است که پس از توافق جدید آتش بس 24 ساعته میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع آرامش نسبی در خارطوم پایتخت سودان برقرار شده است. مردم و منابع محلی می گویند که صدای توپخانه و درگیری به گوش نمی رسد و بمباران و پرواز هواپیماهای جنگی از ساعت شش صبح امروز (شنبه) به وقت محلی متوقف شده است.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سودان گزارش داد، خسارت های ناشی از جنگ داخلی به نحوی است که اوضاع انسانی را در این کشور بغرنج کرده است، پس از توقف فعالیت 70 درصد از بیمارستان های خارطوم پایتخت سودان، افراد مبتلا به بیماری های مزمن به ویژه بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی مجبور شدند به شهر بندری پورت سودان بروند اما در آنجا فقط یک مرکز درمان این بیماری و دیالیز وجود دارد.

در این مرکز نیز فقط 37 دستگاه دیالیز موجود است که 10 دستگاه آن به خاطر نبود قطعات یدکی از کار افتاده است و به همین علت بیماران کلیوی مدتهای مدید باید در صف انتظار بمانند که در این میان رنج کودکان دیالیزی بسیار بیشتر است.

البته پزشکان و پرسنل این مرکز در دو شیفت صبح و عصر به درمان بیماران می پردازند اما دو ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.

پربیننده ترین خبرها