شروع درگیری‌ها در سودان نیم ساعت بعد پایان آتش بس

شروع درگیری‌ها در سودان نیم ساعت بعد پایان آتش بس
يکشنبه 21 خرداد 1402 - 09:11

در حالی که تنها نیم ساعت از پایان آتش بس یک روزه در سودان گذشته است، منابع خبری از شروع مجدد درگیری ها بین نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به (حمیدتی) در این کشورخبر دادند.

العالم - آفریقا

منابع خبری صبح امروز یکشنبه از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید و درگیری در جنوب شهر «ام درمان» در استان خارطوم نیم ساعت بعد از پایان آتش بس میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع خبر داد.

از بامداد روز شنبه پس از توافق طرف های درگیر در جمعه شب، آتش‌بس یک روزه ای در سودان با میانجی گری عربستان و آمریکا برقرار شده بود.

وزارت خارجه عربستان روز جمعه اعلام کرده بود که نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به یک توافق آتش بس ۲۴ ساعته دست یافته اند که از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه (دیروز) آغاز می شود.

این آتش بس برای کاستن از خشونت ها در سودان پیشنهاد شده بود تا کمک های انسانی به نیازمندان برسد و فضای اعتماد میان طرفین درگیری بهبود یابد.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

درگیری های اخیر سودان تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور داشته و برای دستیابی به توافق مذاکره کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها