آمریکا: دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است

آمریکا: دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است
يکشنبه 21 خرداد 1402 - 22:58

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و دیپلماسی بهترین راه برای تحقق این هدف است.

العالم - آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن هرگز به ایران اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «واشنگتن به عدم اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پایبند بوده و دیپلماسی بهترین راه برای تحقق این هدف است».

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای خود را صرفا با اهداف صلح آمیز پیگیری می‌کند و هیچ برنامه‌ای برای ساخت تسلیحات هسته‌ای نداشته و ساخت و انباست این تسلیحات را بر خلاف عقاید خود می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش اضافه کرد: «بایدن درباره عدم کنار گذاشتن تمامی گزینه‌های روی میز درباره پرونده هسته‌ای ایران کاملا شفاف بوده است».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز پس از بازدید ۱.۵ ساعته از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در عرصه‌های کشاورزی، پزشکی و سلامت، صنعت، محیط زیست، آب و ساخت نیروگاه؛ در جمع شماری از دانشمندان افتخارآفرین، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای،

ادعای غرب درباره «ترس از تولید سلاح‌ هسته‌ای در ایران» را دروغ خواندند و افزودند: خود آن‌ها می‌دانند که ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ همانگونه که جامعه اطلاعاتی آمریکا چندین بار از جمله در ماه‌های اخیر به این واقعیت اذعان کرده که هیچ نشانه‌ای از حرکت ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای وجود ندارد.

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تولید سلاح کشتارجمعی (چه هسته‌ای و چه شیمیایی) را مخالف اسلام خواندند و افزودند: اگر این مبنای اسلامی نبود و ما اراده تولید سلاح هسته‌ای داشتیم، این‌کار را انجام داده بودیم و دشمنان هم می‌دانند که نمی‌توانستند جلوی ما را بگیرند.

پربیننده ترین خبرها