شورای همکاری خواستار مداخله جامعه جهانی برای توقف حملات علیه قدس شد

شورای همکاری خواستار مداخله جامعه جهانی برای توقف حملات علیه قدس شد
دوشنبه 22 خرداد 1402 - 00:55

وزیران امورخارجه شورای همکاری خلیج فارس یکشنبه شب با انتشار بیانیه ای خواستار مداخله جامعه جهانی برای توقف حمله صهیونیست‌ ها به فلسطینی ها در قدس اشغالی شده است.

العالم-فلسطین اشغالی

در این بیانیه آمده است که وزیران این شورا بار دیگر بر موضع ثابت خود در خصوص محوری بودن آرمان ملت فلسطین و حمایت آن از حاکمیت ملت فلسطین بر تمامی اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شرقی تأکید کردند و خواستار توقف حمله به ماهیت فلسطین در شهر قدس شدند.

وزیران امورخارجه شورای همکاری خلیج فارس همچنین خواستار تضمین حقوق آوارگان فلسطینی براساس ابتکار عمل صلح کشورهای عربی و قطعنامه‌های بین المللی شده و بر ضرورت تلاش مضاعف جامعه جهانی برای حل این نزاع به گونه‌ای که برآورده کننده تمام خواسته‌های قانونی ملت فلسطین باشد، تأکید کردند.

این بیانیه که پس از نشست دوره‌ای شورای همکاری در مقر دبیرخانه عمومی آن در ریاض برگزار شد، تأکید دارد که یورش‌های مکرر مقامات صهیونیست و نیز شهرکنشینان به محدوده مسجد مبارک الاقصی نقض خطرناک حقوق بین الملل و وضعیت تاریخی و قانونی موجود در قدس شریف و مقدسات آن بوده و زیرپاگذاشتن آشکار قدسیت مسجد مبارک الاقصی و تحریک احساسات مسلمانان است.

وزیران امورخارجه شورای همکاری خلیج فارس ادامه ساخت واحدهای شهرکسازی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم و مخالفت خود را با آن اعلام کرده و آن را مغایرت آشکار با قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانستند.

این بیانیه ضمن درخواست از جامعه جهانی برای زیرفشار قراردادن مقامات اسرائیل برای انصراف از تصمیم خود برای احداث شهرکسازی، از تلاش‌های قطر و مصر برای رسیدن به آرامش و برقراری آتش بس میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی قدردانی کردند.

این بیانیه همچنین از کشورهای عضو به علت حمایت از فعالیت آژانس امداد و اقدام سازمان ملل برای کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) تمجید و از جامعه جهانی خواست که به حمایت خود از این آژانس ادامه دهند.

پربیننده ترین خبرها