گزارش العالم از آخرین جزئیات نشست جنجالی پارلمان عراق درباره بودجه این کشور

دوشنبه 22 خرداد 1402 - 08:22

پارلمان عراق در نشست روز یکشنبه برای چهارمین روز متوالی به رای گیری درباره بودجه عمومی سال های 2023، 2024 و 2025 ادامه داد و بیش از 25 ماده را به رای گذاشت که برجسته ترین آنها مواد 43 و 63 است.

العالم - عراق

«نوید بهروز» خبرنگار و مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد، طی گزارشی در باره آخرین مصوبات نشست دیروز پارلمان عراق در باره بودجه عمومی این کشور خاطرنشان کرد، پیشتر بحث و جدل ها باعث اختلاف و به تعویق افتادن این بررسی می شد، اما هم اکنون این موضوع تحت بررسی قرار دارد البته مشروط بر اینکه با گفتگوی جناح های سیاسی پیش برود و مساله حل شود.

پارلمان عراق پیش از این درباره موضوعاتی که به منطقه کردستان این کشور ازجمله ماده جنجالی 14 مربوط می شد، تصمیم گیری و تکلیف این موضوعات را مشخص کرد. در نشست دیروز پارلمان، بعد از تشدید اختلافات درباره ماده 14 پیش نویس قانون بودجه عمومی بین حزب دموکرات کردستان و دیگر گروه های سیاسی که این ماده را با اکثریت آرا و نه با توافق به تصویب رساندند، جلسه پارلمان عراق جنجالی شد که نمایندگان حزب دموکرات مجبور به ترک جلسه شدند.

خبرنگار العالم در عراق افزود: «درحال حاضر درباره بیش از 80 درصد مواد بودجه عمومی کشور تصمیم گیری شده است و جلسات بررسی در چهار روز گذشته بسیار داغ و گاهی نیز با تنش، مشاجره و ردّ و بدل کردن اتهام هایی بین جناح‌های سیاسی و حزب دمکرات کردستان عراق همراه بوده است.

شوراي نمايندگان عراق به رياست محمد الحلبوسی و با حضور 229 نماينده به راي گيري درباره مواد بودجه ادامه و به چند ماده از لایحه بودجه رای داد.

پیش از این جلسه، محمد الحلبوسی، رئیس مجلس، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح و روسای بلوک های چارچوب هماهنگی، دیدارهای جانبی داشتند و بلوک‌های سیاسی کُرد نیز پیش از جلسه پارلمان، نشست‌های مشابهی برگزار کردند.

پربیننده ترین خبرها