معاون اول رئیس پارلمان عراق تصویب بودجه عمومی این کشور را تبریک گفت

معاون اول رئیس پارلمان عراق تصویب بودجه عمومی این کشور را تبریک گفت
دوشنبه 22 خرداد 1402 - 10:13

محسن المندلاوی معاون اول رئیس پارلمان عراق تصویب بودجه عمومی این کشور را به عراقی ها تبریک گفت و آن را از مهمترین بودجه های این کشور در بین بودجه های قبلی دانست.

العالم _ عراق

در بیانیه دفتر معاون اول رئیس پارلمان عراق که خبرگزاری رسمی عراق (INA) آن را منتشر کرده، آمده است: «محسن المندلاوی، معاون اول رئیس پارلمان، به مردم عراق برای تصویب قانون بودجه عمومی فدرال برای سال‌های مالی 2023، 2024، 2025 تبریک گفت. وی با قدردانی از زحمات فراوان کمیسیون دارایی پارلمان در آماده کردن بندهای قانون بودجه و تضمین حقوق شهروندان، از اهتمام نمایندگان برای تصویب بودجه تشکر کرد زیرا این بودجه به این علت که برای سه سال است، از مهمترین بودجه های عراق محسوب می شود که می تواند برنامه دولت را به پیش ببرد و خواسته های مردم را تامین کند.

المندلاوی تاکید کرد: مقامات قوای مقننه و مجریه اصرار داشتند پرونده اساتید و کارمندان و نیز موضوع قراردادهای کاری و حقوق بازنشستگان و تعیین رتبه شغلی و دیگر موضوعات در بودجه عمومی به سرانجام برسد که خوشبختانه به سرانجام رسید و بودجه تصویب شد.

معاون اول رئیس پارلمان عراق افزود: بودجه جاری بر کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای غیرنفتی برای حداکثرسازی درآمدهای کشور و همچنین حمایت از کشاورزان استفاده‌کننده از سیستم‌های آبیاری نوین، ایجاد پروژه‌های خدماتی و استراتژیک و افزایش سهم استان‌ها در بازسازی مناطق متمرکز است. از دیگر امتیازات بودجه، کمک به فقیرترین مناطق با هدف دستیابی به تعادل در توسعه و تخصیص کافی بودجه برای تامین نیازهای وزارت برق و تامین مبالغ لازم برای ادامه کار شرکت های نفتی و حمایت از تحقیقات علمی در سطوح بین المللی است.

پربیننده ترین خبرها