آغاز درگیری دوباره ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع پس از آتش بس

آغاز درگیری دوباره ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع پس از آتش بس
دوشنبه 22 خرداد 1402 - 13:16

در بحبوحه اوضاع وخیم انسانی در کشور سودان و تداوم تلفات غیرنظامیان، بلافاصله پس از پایان آتش بس یک روزه، درگیری‌های شدید در مناطق مختلف بین ارتش و نیروهای واکنش سریع از سر گرفته شد.

العالم - جهان اسلام

به گزارش العالم، منابع خبری امروز (دوشنبه) از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب و بلند شدن ستون‌های دود در شرق و مرکز ام درمان خبر دادند و از ساعات اولیه صبح، پرواز جنگنده ها بر فراز آسمان خارطوم، ام درمان و بحری ادامه دارد.

ستون‌های دود برای پنجمین روز متوالی در اطراف انبارهای اصلی سوخت در جنوب خارطوم مشاهده می شود.

منابع نظامی اعلام کردند که ارتش توانسته است به پل «حلفایا» و محل اتصال خارطوم شمالی و ام درمان برسد و نیروهای خود را در ورودی آن مستقر کند. این پیشرفت نیم ساعت پس از پایان آتش بس، با حمله نیروهای مسلح در بیش از یک محور بدست آمده است.

در یک بیانیه سعودی-آمریکایی با محکوم کردن درگیری های خشونت آمیز پس از آتش بس، بر آمادگی دو کشور برای از سرگیری مذاکرات جده تاکید شده است. این در صورتی است که دو طرف درگیری در سودان تعهد خود را به اعلامیه جده برای حمایت از غیرنظامیان نشان دهند.

بنابر اعلام اورژانس کمربند جنوبی خارطوم، گلوله باران شدید روز یکشنبه و هدف قرار گرفتن محله های الازهری و السلمه بلافاصله پس از پایان آتش بس، به کشته شدن 18 غیرنظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد.

شرایط زندگی برای غیرنظامیان با توجه به تمام شدن دارو، غذا و آب آشامیدنی، گرانی نیازهای اولیه روزانه، سخت تر و غم انگیزتر شده است.

بیماران کلیوی نیز به دلیل تعلیق کلیه واحدهای دیالیز در خارطوم به استثنای واحدی که در بیمارستان سوبا و تنها 4 ساعت در روز کار می کند، با مشکلات سلامتی جدی مواجه هستند.

پربیننده ترین خبرها