حماس و جهاد اسلامی: آتش‌بس بلندمدت با رژیم صهیونیستی در کار نیست

حماس و جهاد اسلامی: آتش‌بس بلندمدت با رژیم صهیونیستی در کار نیست
دوشنبه 22 خرداد 1402 - 17:23

رهبران دو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی فلسطین تاکید کردند که در گفتگو های اخیر با مسئولان مصری، مساله آتش بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی مطرح نشد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد: هیئت جنبش حماس درباره تجاوزات مستمر صهیونیستها علیه مردم قدس شریف و کرانه باختری و بی حرمتی به مقدسات اسلامی و نیز راه های مقابله با سیاست های اشغالگران را با مسئولان مصری بحث و گفتگو کرد.

وی افزود: در این گفتگوها مساله آتش بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی مطرح نشد.

از سوی دیگر، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تکذیب هر گونه آتش‌بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی تأکید کرد که جنگ با این رژیم تا آزادسازی فلسطین ادامه دارد.

"احسان عطایا" از اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بعد از ظهر امروز دوشنبه گفت که در جریان سفر به مصر و دیدار با مسئولان این کشور، تجاوز اخیر رژیم موقت صهیونیستی به غزه را بررسی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، عطایا اعلام کرد که «در دیدار با مسئولان مصری در قاهره، آتش‌بس طولانی مدت با اسرائیل اشغالگر مطرح نشد. در این سفر، مسئله ترور و لزوم پاسخ مقاومت به هر گونه تجاوز صهیونیستی به نوار [غزه] را بررسی کردیم».

سیزدهم خرداد ماه جاری، یک هیأت بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی حماس به مصر سفر و با مسئولان این کشور دیدار کرد. همزمان با هیأت حماس که ریاست آن را اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش بر عهده داشت، زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی هم پس از سفر به مصر با مسئولان مصری دیدار و رایزنی کرد. محور اصلی این دیدارها، تحولات مربوط به نوار غزه بود.

عطایا در ادامه با اشاره به بررسی مشکلات مربوط به محاصره نوار غزه و سایر مسائل مربوط به مسئله فلسطین، تأکید کرد: ما در وضعیت جنگ مستقیم با اسرائیل قرار داریم. هیچ آتش‌بسی در کنار نیست. اسرائیل فقط زبان زور می‌فهمد.

وی که نماینده جهاد اسلامی در لبنان است، خاطر نشان کرد: زبان مذاکره، راه به جایی نخواهد برد. ما یک جنبش مقاومتی هستیم و در برابر اسرائیل اشغالگر مقاومت می‌کنیم. آنچه در کرانه [باختری] رخ داد، بهترین گواه بر تداوم مقاومت است.

این مقام جهاد اسلامی در پایان تأکید کرد: جنگ اخیر، فقط یک دور از دوره‌های رویارویی با اسرائیل بود. ما تا آزادسازی فلسطین به مقابله با اسرائیل ادامه خواهیم داد».

نیروهای مقاومت فلسطین در نبرد اخیر با رژیم صهیونیستی شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه با صدها راکت در هم کوبیدند. آژیرهای خطر در جنگ اخیر به دنبال حملات راکتی نیروهای مقاومت صدها بار فعال شدند و شهرک‌نشینان برای در امان ماندن از موشک‌های مقاومت به پناهگاه‌ها رفتند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز به منظور جلوگیری از اصابت موشک‌های ضدزره نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه، در حال ایجاد استحکامات در نزدیکی این باریکه است.

پربیننده ترین خبرها