در مراسم استقبال رسمی در نیکاراگوئه،

آیت‌الله رئیسی: ملت ایران تحریم ها و تهدیدهای آمریکا را به فرصت تبدیل کرد

آیت‌الله رئیسی: ملت ایران تحریم ها و تهدیدهای آمریکا را به فرصت تبدیل کرد
چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 09:10

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم رسمی استقبال دانیل اورتگا در نیکاراگوئه گفت که آمریکا می‌خواست با تحریم، ملت ایران را متوقف کند، اما ما تهدیدها را تبدیل به فرصت پیشرفت کردیم.

العالم ـ آمریکا

رئیس جمهوری ایران که پس از ونزوئلا به نیکاراگوئه سفر کرد در مراسم استقبال در میدان آزادی شهر «ماناگوآ» طی سخنانی افزود: ملت ایران از تهدید و تحریم برای خود فرصت ساخت و در این فرصت‌ها پیشرفت بسیاری کرد. ما بنا داریم روابط‌ با کشور شما در همه حوزه‌ها به ویژه علم و فناوری را ادامه دهیم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: استقلال خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی وجه مشترک انقلاب‌های مردم ایران و نیکاراگوئه است.

رئیسیرئیس جمهوری افزود: نفرت عمومی از کسانی است که ادعای مبارزه با تروریسم دارند اما قهرمان مبارزه با تروریسم را ترور می‌کنند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به ملت ایران آموختند که با دو اصل توکل به خدا و اعتماد به نفس می توان در زندگی پیروز شد.

وی افزود: قهرمان مبارزه با تروریسم شهید سپهبد سلیمانی بود که به دست آمریکایی‌ها به شهادت رسید.

روابط ایران و نیکاراگوئه، راهبردی است

رئیس‌جمهور در مراسم استقبال رسمی از سوی رئیس‌جمهور نیکاراگوئه همچنین خاطرنشان کرد: ایران از ابتدای پیروزی انقلاب با نیکاراگوئه روابط خوبی داشته‌است. جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با نیکاراگوئه در تمامی حوزه‌ها به ویژه در حوزه علم و فناوری آمادگی کامل دارد.

وی گفت: به تمام مبارزانی که در این سال‌ها در نیکاراگوئه و منطقه مقابل امپریالیسم ایستادگی کردند و جانشان را از دست دادند درود می‌فرستم.

دانیل اورتگا نیز گفت که انقلاب دو کشور دارای ریشه‌های قوی در مسیر مبارزه با استیلاطلبی سلطه‌گران و به خصوص آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها