گزارش العالم از موزه عکسخانه شهر تهران+فیلم

چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 19:01

یکی از مهمترین موزه های ایرانی، موزه عکسخانه است که شامل ابزار عکاسی، انواع دوربین‌ها و بسیاری از عکس‌های قدیمی است.

العالم _ ایران

موزه عکسخانه شهر تهران، اولین موزه تخصصی ایران است که با هدف گردآوری، حفاظت، آموزش و پژوهش تخصصی عکاسی و با تلاش بسیاری از عکاسان به سرپرستی بهمن جلالی عکاس مشهور فقید تأسیس شد.

امیرهوشنگ للهی مدیر موزه در گفت و گو با شبکه العالم گفت: موزه عکاسخانه مکانی است که مردم شاهد تاریخ عکاسی در ایران هستند که شامل بسیاری از وسائل ارزشمند و گرانبها است که هیچ کس در هیچ جای دیگری ندیده است مانند دوربین ها و تجهیزات استودیو.

«عکسخانه» محل گردآوری عکس های قدیمی است و نام موزه عکاسی ایران با توجه به پیشینه آن، به همین دلیل «عکسخانه» انتخاب شده است. این موزه بخشی از تاریخ عکاسی و متعلق به تمام ایرانیانی است که به میراث فرهنگی خود احترام می گذارند و به عکاسی علاقه مند هستند.

سعید میردامادی راهنمای بازدیدکنندگان موزه نیز به العالم گفت: این موزه تاریخچه عکاسی کشور ایران را ارائه می‌کند و تصاویر موجود در آن مانند یک سند تاریخی است و آنچه را از عکاسی در ایران گذشته است، به نسل‌ها نشان می‌دهد و می‌توان در این موزه با گذشته عکاسی کشور آشنا شد.

موزه عکسخانه ایران بخشی از مجموعه پروژه های برنامه ریزی شده توسط موزه ملی ایران است و به عنوان مرکز محوری برای رواج هنر عکاسی در کشور عمل می کند.

پربیننده ترین خبرها