جنایت جنگی؛ اشغالگران خانه یک اسیر فلسطینی را در نابلس منهدم کردند+ویدئو

پنج‌شنبه 25 خرداد 1402 - 12:19

نظامیان صهیونیست در اقدامی که جنایت جنگی محسوب می شود، منزل خانواده اسامه الطویل اسیر فلسطینی را در شهر نابلس منفجر کردند.

العالم _ سرزمین های اشغالی

به گزارش خبرگزاری «فلسطین الیوم»، نیروهای اشغالگر صهیونیست سحرگاه امروز (پنجشنبه) منزل خانواده اسامه الطویل اسیر فلسطینی را در شهر نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی به اتهام انجام عملیات تیراندازی که به مرگ یکی از نظامیان اسرائیلی منجر شده بود، منفجر کردند.

منزل مسکونی خانواده این اسیر فلسطینی در ساختمانی در محله رفیدیا در چهار طبقه و به مساحت 150 مترمربع واقع شده بود.

نیروهای اشغالگر این جوان فلسطینی را 13 فوریه به اتهام اقدام به تیراندازی نزدیک نابلس دستگیر کردند که به کشته شدن یکی از نظامیان اسرائیلی منجر شده بود.

اشغالگران 20 فوریه به منزل خانواده اسامه الطویل در خیابان المریج در نابلس یورش بردند و اقدامات اولیه را برای تخریب این خانه انجام دادند.

شمار زیادی از نیروهای ارتش اشغالگر با همراهی یک بولدوزر نظامی از چندین محور به شهر نابلس یورش بردند و خانه اسامه الطویل را محاصره کردند. آنها تعدادی از خانه های مجاور را برای انهدام خانه این اسیر فلسطینی تخلیه کردند.

اقدام رژیم صهیونیستی در انهدام و تخریب خانه‌های مبارزان فلسطینی مجازات دسته‌جمعی و جنایتی جنگی محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی اذعان کرده که سیاست تخریب منازل فلسطینیان اقدامی تنبیهی و مجازات دسته جمعی و بر این باور است که برای مهاجمان احتمالی بازدارنده است.

در همین حال درگیری‌های شدید در نقاط مختلف شهر نابلس رخ داد که طی آن نظامیان اشغالگر با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور به سوی شهروندان فلسطینی و منازل آن‌ها حمله کردند که به شهادت خلیل یحیی الأنیس جوان فلسطینی ساکن اردوگاه العین و مجروح شدن دو نفر دیگر منجر شد که حال یکی از آن دو وخیم است. همچنین ده ها شهروند فلسطینی دچار حالت گاز گرفتگی ناشی از استنشاق گازهای اشک آور شدند.

پربیننده ترین خبرها