اردن تصمیم تل‌آویو برای تسریع شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم کرد

اردن تصمیم تل‌آویو برای تسریع شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم کرد
يکشنبه 28 خرداد 1402 - 20:59

اردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای تسریع شهرک‌سازی و توسعه آن از طریق اعطای مجوز برای ساخت هزاران واحدهای صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را محکوم کرد.

العالم - اردن

«سنان المجالی» سخنگوی وزارت خارجه اردن ضمن محکوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری، آن را نقض قانون بین‌المللی دانست.

المجالی گفت: «توسعه شهرک‌سازی و کوچاندن ساکنان (فلسطینی) از منازل خود نقض آشکار قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت است».

وی جامعه جهانی را به اقدام فوری برای توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی فراخواند.

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی «سما»، سخنگوی وزارت خارجه اردن همچنین تأکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر اعم از شهرک‌سازی و توسعه آن، مصادره اراضی و کوچاندن فلسطینیان اقداماتی غیرقانونی، مردود و محکوم است و نقض خطرناک قانون بین‌المللی و تضعیف ارکان صلح و فرصت‌های راه‌حل دو دولتی محسوب می‌شود.

در همین ارتباط دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی در سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، در بیانیه‌ای درباره خطرات اقدام دولت آمریکا مبنی بر تبانی با تل‌آویو بر سر شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه ساف به گزارش‌های اسرائیلی درباره موافقت واشنگتن با احداث بیش از چهار هزار واحد جدید صهیونیست‌نشین در کرانه باختری در ازای به تعویق افتادن بررسی طرح احداث شهرک‌سازی در منطقه «E 1» واقع در حد فاصل قدس شرقی و کرانه باختری، اشاره شده است.

پربیننده ترین خبرها