حماس: توسعه شهرک‌سازی به اسرائیل مشروعیت نمی‌بخشد

حماس: توسعه شهرک‌سازی به اسرائیل مشروعیت نمی‌بخشد
دوشنبه 29 خرداد 1402 - 01:46

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به مصوبه رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از 4500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری واکنش نشان داد و گفت که این طرح‌های استعمارگرانه هرگز به صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین مشروعیت نمی‌بخشد.

العالم-فلسطین اشغالی

جنبش حماس روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملت فلسطین با تمامی راهکارهای ممکن با توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی مقابله خواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن محکومیت طرح‌ شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، تأکید کرد که طرح‌های استعمارگرانه صهیونیست‌ها هرگز به آنان در سرزمین فلسطین مشروعیت نمی‌بخشد.

حماس جامعه بین‌الملل به ویژه سازمان ملل را به اتخاذ اقداماتی جدی و فوری جهت توقف توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی که موجب تشدید تنش در منطقه شده و صلح و امنیت را تهدید خواهد کرد، فراخواند.

این جنبش هم چنین خواستار جرم‌انگاری شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی به سبب در تضاد بودن آن با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی شد.

کمیته عالی نقشه‌کشی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی جلسه‌ای را برای ارائه طرح ساخت بیش از 4500 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری برگزار خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها