امیر کویت فرمان تشکیل کابینه را صادر کرد

امیر کویت فرمان تشکیل کابینه را صادر کرد
دوشنبه 29 خرداد 1402 - 02:11

امیر کویت با صدور فرمانی خطاب به نخست وزیر این کشور، دستور تشکیل کابینه را صادر کرد و پانزده وزیر در آن حضور خواهند داشت.

العالم-کویت

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) شامگاه امروز یکشنبه خبر داد که نواف الاحمد امیر این کشور دستور تشکیل کابینه را صادر کرده است.

کونا خبر داد که ریاست این کابینه بر عهده احمد نواف الأحمد الصباح خواهد بود و ۱۵ وزیر نیز در آن حضور خواهند داشت. امیر کویت سه‌شنبه گذشته احمد الصباح را به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب کرده بود.

این فرمان به امضای «مشعل الاحمد الصباح» ولیعهد کویت رسیده است و نخست وزیر را ملزم می‌کند که وزرای جدید را نامزد کند و پس از آن، نامشان را اعلام کند تا فرمانی مبنی بر انتصاب آنان صادر شود.

احمد نواف الصباح سال گذشته برای نخستین بار از سوی ولیعهد کویت به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. ولیعهد در آن زمان با انحلال پارلمان، دستور داد انتخابات پارلمانی زود هنگام برگزار شود.

این فرمان در حالی صادر شده است که دولت پیشین کویت در تاریخ بیست و سوم ماه ژانویه سال جاری به دنبال اختلاف قوه مجریه و مقننه در سال ۲۰۲۲ استعفای خود را به ولی‌عهد این کشور تسلیم کرد.

دولت پیشین کویت پس از سه ماه از تشکیل خود، به علت اصرار نمایندگان پارلمان مبنی بر استیضاح تعدادی از وزرای کابینه استعفا کرد. امیر کویت در اوایل ماه مارس گذشته فرزند خود احمد نواف الاحمد الصباح را مأمور به برعهده گرفتن ریاست هیأت وزیران و تشکیل دولت جدید در این کشور کرد.

دولت سابق فرزند امیر کویت، ششمین دولتی بود که در عرض سه سال در این کشور تشکیل شد. از طرف دیگر، احمد نواف الاحمد الصباح که در سال ۲۰۲۲ به نخست‌وزیر کویت انتخاب شد، سه بار به عنوان نخست‌وزیر کویت انتخاب شده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها