اقتدار مقاومت فلسطین؛ جهاد اسلامی واقعا نتانیاهو را کلافه کرده است

اقتدار مقاومت فلسطین؛ جهاد اسلامی واقعا نتانیاهو را کلافه کرده است
دوشنبه 29 خرداد 1402 - 15:29

خبر: ماجرای غافلگیری رژیم اسرائیل درجنین هم درنوع خود بی نظير است و هم اميد افرين، درمقابل نتانياهو ماههاست كه سر آسوده بربالین نگذاشته و مدام منتظر حادثه است حوادثی که البته با برند "غافلگیری وبی نظیری" در شرایط جدید رخ نمایی می کند.

تحلیل:

ـ شروع این دست از اخبار و حوادث با نفوذ یک عضو مقاومت از لبنان بداخل عمق اسراییل و انجام عملیات موسوم به "مجدو" کلید خورد، با شلیک همزمان حداقل ۲۰ موشک از اردوگاه رشیدیه در صور لبنان به اسراییل تقویت شد و با عملیات جوان مصری در داخل اسرائیل به اوج رسید.

ـ بنظر ،نتانیاهو بعد از جنگ ۵ روزه و ترور فرماندهان جهادی و البته نپذیرفتن شرایط جهاد به شکل مکتوب فکر می کرد شعله این گروه حقیقتا جهادی را اگر نه خاموش بلکه برای حداقل مدتی قابل توجه، کم فروغ کرده است اما امروز و با گرفتار شدن نيروهاي اسراييلي در کمین جهاد در جنین اولا این رویای نتانیاهو برباد رفت.

ـ ثانیا معلوم شد جهاد حتی در کرانه نیز بشدت فعال و مقتدراست. ثالثا اینکه کتیبه جنین جهاد اسلامی عهده دار این مساله شد که این بدان معناست که نه تنها جهاد در لاک ترس فرونرفته بلکه در جغرافیایی فراتر از غزه فعال است و البته دوران بزن دررویی صهیونیستها را پایان یافته می داند. رابعا میزان اقتدار و ابتکار جهاد در این عملیات به حدی بالا بود که اسراییل بعد۲۰ سال مجبور به استفاده از هلیکوپترهای اپاچی درکرانه شد و...

ـ با عملیات امروز می توان انتظار داشت حجم عملیات رژیم در کرانه البته با احتیاط هایی بسیار جدی تر افزایش یابد. در همین حال پیشنهاد اخیر سموتریش برای کاستن و سبک کردن موانع اداری برای ساخت و ساز شهرک های جدید در کرانه ـ که این روزها دردستور کار است ـ با دشواری مواجه شود و بالاخره حجم حملات تبلیغی رژیم به ایران ـ باتوجه به اخبار این روزها درخصوص حضور زیاد نخاله در ایران و دیدارهای او با رهبری و مسئولان ایرانی ـ و همين طور ديگر بازيگران مقوله " وحدت ساحات "بیش ازپیش افزایش یابد.

ـ اما انچه بدیهی است و البته برای رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک، اینکه در کنار گروه مقاومت عرین الاسود در نابلس، گروه مقاومت کتیبه جنین در جنین هم به شکلی بسیار جدی در کرانه فعال شده است و این یعنی کرانه باختری نیز دیگر دست کمی از غزه ندارد و هر آن اماده انفجار است. شاید و شاید اگر در این شرایط عملیاتی مانند انچه از مرزهای مصر صورت گرفته شد، از مرزهای اردن نیز صورت داده شود که بتواند عیش مقاومت را تکمیل کند و البته پیامی باشد برای سعودی (اعلام چندروز پیش) و عمان (اعلام دیروز) و البته دیگرانی که دل در هوس برقراری روابط با اسراییل با شعار شناسایی کشور فلسطین دارند.

پربیننده ترین خبرها