جنایتکاران جنگی آمریکایی چه وقت در دادگاه های بین المللی محاکمه خواهند شد؟

جنایتکاران جنگی آمریکایی چه وقت در دادگاه های بین المللی محاکمه خواهند شد؟
سه شنبه 30 خرداد 1402 - 13:33

"برنامه پاداش برای عدالت" وابسته به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور پاداشی برابر با 7 میلیون دلار در ازای اطلاعاتی که به بازداشت ابراهیم عقیل، معروف به تحسین، از رهبران حزب الله بیانجامد، در نظر گرفته است.

العالم - درگوشی

در توئیت این برنامه آمده است "40 سال قبل در چنین روزی سازمان جهاد اسلامی – که ابراهیم عقیل از اعضای آن بود- در انفجار سفارت آمریکا در بیروت شرکت کرد. آیا اطلاعی از او دارید؟ با ما تماس بگیرید! شاید این جایزه مال شما باشد".

این اطلاعیه درباره این پاداش، به مناسبت چهلمین سالگرد انفجار سفارت آمریکا در بیروت منتشر شده است. من این اطلاعیه را روز سه شنبه گذشته در سایت یکی از روزنامه های الکترونیکی معروف دیدم و به نظرم رسید که بهتر است تحلیلی درباره ادعاهای آمریکا و اتهاماتش علیه حزب الله بنویسم. اما نکته ای که نظرم را جلب کرد دیدگاه ها و نظرات خوانندگان این خبر بود که به استقرار نظامیان تروریست آمریکایی در سراسر جهان به خصوص در خاورمیانه و فرهنگ کابویی وحشی آمریکایی پرداخته بودند.

این کامنتها، هر آنچه را که باید گفته شود، گفته بودند؛ خوانندگان خبر در کامنتهای خود نشان داده بودند که ملت های منطقه به خوبی با ماهیت حیله ها و فریبکاری های آمریکا برای عوض کردن جای قربانی و جلاد و تحریف حقایق آشنا هستند و دیگر فریب نمی خورند. ملت های منطقه به خوبی می دانند که تروریست و اشغالگر و متجاوز و قاتل کیست. آن ها به راحتی تروریسم را از مقاومتی که برای دفاع از خاک و مقدسات و شرف خود شجاعانه مبارزه می کند، تشخیص می دهند.

در اینجا برخی از این کامنتها را انتخاب کرده و در مطلب گنجانده ایم:

  • حالا که آمریکا می خواهد یک فرمانده حزب الله را به اتهام دست داشتن در انفجار 40 سال پیش سفارت خود در بیروت دستگیر کند، بهتر نیست رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق خود را هم به جرم قتل دخترخوانده قذافی در سال 1986 در حمله هوایی به محل اقامت او در طرابلس تسلیم کند؟
  • آیا آمریکا حاضر است بنا به درخواست عراق، مجرمان و جنایتکارانی را که دست به فساد و جنایت و تخریب و سرقت دارایی های این کشور، جنایتکارانی مثل جورج بوش و رامسفلد و جان بولتون و دیک چنی را تسلیم کند؟
  • آیا آمریکا حاضر به تسلیم دونالد ترامپ تروریست به جرم ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، به ایران می شود؟
  • آیا آمریکا حاضر به تسلیم نظامیانی که مرتکب جنایات جنگی علیه غیر نظامیان بی دفاع در مأموریت های خارج از کشورشان شده اند، می شود؟ چه بسیار غیرنظامیان بی دفاعی که در حملات هوایی پهپادهای آمریکایی در پاکستان و افغانستان و عراق و سومالی و سوریه و یمن و لیبی قربانی شده اند.
  • آیا آمریکا از مذاکره برای بازداشت جنایتکاران صهیونیست حمایت خواهد کرد؟ و چرا بر حمایت از تروریسم صهیونیستی که از 1948 خاک فلسطین را اشغال کرده است ، اصرار می ورزد؟ و چرا جنایات آنها را دفاع از خود می داند؟

بدیهی است که اگر بخواهیم کامنتهای بیشتری را ذکر کنیم، مطلب به درازا می انجامد. چه کسانی حکم بازداشت یا مجرم انگاری را صادر می کنند. چه کسانی 20 میلیون بومی اصیل آمریکایی را نابود کردند و صدها هزار آفریقایی را از کشورهای خودشان ربودند و به عنوان برده به آمریکا بردند؟ چه کسانی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را بمباران اتمی کردند و صدها هزار غیر نظامی را به قتل رساندند. چه کسانی از سلاح های ممنوعه در سطح بین الملل، برای کشتار میلیون ها انسان در کامبوج و ویتنام استفاده کردند.. یا صدها هزار انسان را در آمریکای لاتین و آسیا و آفریقا با حمله و جنگ و کودتاهای نظامی و اشغالگری به خاک و خون کشیدند؟ چه کسانی هواپیمای غیر نظامی ایران را هدف قرار داده و 290 انسان را ظرف چند ثانیه کشتند؟

آمریکا باید بداند که روزی که مظلومان برای خونخواهی علیه ظالمان قیام کنند، بسیار سخت خواهد بود و چنین روزی، دور نیست.

پربیننده ترین خبرها