جولان سوریه اشغالگران را مهار کرد+ویدئو

چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 19:55

گروه های فعال مردمی در جولان اشغالی سوریه در پاسخ به اقدامات خودسرانه و جنایتکارانه مقامات رژیم اشغالگر و در اعتراض به استقرار توربین های بادی در اراضی خود، اعتصاب عمومی و روز خشم اعلام کردند.

العالم _ سرزمین های اشغالی

تجمعات مردمی در جولان مقامات اشغالگر را مجبور کرد نیروهای کمکی خود را فرابخوانند و تمام راه های منتهی به منطقه الحفایر را ببندند، جایی که قرار است در آن توربین های بادی ساخته شود. نیروهای رژیم صهیونیستی در همین حال با بمب های گازی و گلوله های پلاستیکی به ساکنان حمله کردند و معترضان غیرمسلح را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ده ها نفر به شدت مجروح و دچار خفگی شدند.

نیروهای اشغالگر هم زمان دستوراتی را برای جلوگیری از رسیدن آمبولانس ها به مناطق برپایی تظاهرات صادر کردند.

فعالان مدنی در جولان سوریه تاکید کردند که اقدامات خودسرانه و جنایتکارانه اشغالگران موجب اصرار و پایبندی بیشتر در مقابله با این اقدامات خواهد شد.

مردم جولان تاکید کردند که استقرار توربین های بادی مانع از کشت زمین های اطراف آنها می شود و خطر زیست محیطی در پی خواهد داشت. این در حالی است که دستگاه قضائی رژیم اشغالگر اسرائیل پیش از این درخواست ساکنان را برای توقف ساخت این توربین ها رد کرده است.

در همین حال وزارت امور خارجه سوریه از استواری سوری های ساکن در جولان قدردانی و حملات نیروهای اسرائیلی را به شهروندان سوری محکوم کرد. این وزارت خانه اقدامات اشغالگران را در راستای گسترش سیاست های تجاوزکارانه اسرائیل و جنایات آن توصیف کرد و آن را نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین المللی، قانون بین الملل حقوق بشر و مفاد منشور سازمان ملل دانست.

جنبش حماس هم همبستگی خود را با مردم سوریه در بلندی های جولان اعلام و بر حمایت از مبارزه آنها علیه اشغالگری و سیاست های نژادپرستانه یهودی سازی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

حماس تاکید کرد این سیاست ها و تلاش ها برای محو هویت عربی سرزمین های اشغالی، در برابر اراده مردم منطقه که سرزمین ها و مقدسات خود را فراموش نخواهند کرد، شکست خواهد خورد و تا سقوط حکومت فاشیست صهیونیستی پیش خواهد رفت.

پربیننده ترین خبرها