دمشق: جولان اشغالی را پس می‌گیریم

دمشق: جولان اشغالی را پس می‌گیریم
چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 00:06

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حملات نظامیان صهیونیست به مردم جولان اشغالی تأکید کرد که تجاوزات وحشیانه این نیروها، در امتداد سیاستهای خصمانه و جنایات این رژیم است که نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه و منشور سازمان ملل است.

العالم - سوریه

منابع رسانه‌ای سه‌شنبه (۳۰ خرداد) از درگیری میان ساکنان بلندی‌های جولان اشغالی و نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند که به دنبال یورش نظامیان این رژیم به این منطقه آغاز شد.

نظامیان صهیونیست، از ورود ساکنان جولان اشغالی به اراضیشان در منطقه «الحفایر» در شرق روستای «مسعده» جلوگیری کرده و به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند که باعث مصدومیت دهها شهروند سوری شده است.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به این تجاوزات، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد، سوریه به مواضع درخشان مردم جولان اشغالی که در رد پروژه اشغالگری صهیونیستهاست، افتخار می‌کند؛ پروژه‌ای که هدف از آن، اشغال اراضی کشاورزی در جولان است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تجاوزات وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم جولان، در امتداد سیاستهای خصمانه و جنایات این رژیم است که نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه و منشور سازمان ملل است.

دمشق بار دیگر تأکید کرد که اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان، رو به نابودی است، تمامی پروژه‌های و طرحهای این رژیم برای شهرک‌سازی باطل بوده و نقض فاحش قعطنامه ۴۹۷ شورای امنیت است که تصمیمات تل‌آویو در جولان را ملغی و باطل می‌داند.

وزارت خارجه سوریه در پایان تأکید کرد، جولان، متعلق به سوریه بوده و خواهد ماند و بازگشت این منطقه اشغالی به خاک سوریه، قطعا رخ خواهد داد و مردم و حکومت سوریه، تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا این منطقه آزاد شود.

رژیم صهیونیستی، امروز شماری از نیروهای خود را برای محاصره مناطق کشاورزی که قرار است در آن، پروژه موسوم به «توربین‌های غول پیکر» اجرایی شود، مستقر کرده و از ورود صاحبان این اراضی کشاورزی جلوگیری می‌کند. امری که به درگیری میان ساکنان جولان اشغالی و اشغالگران منجر شده و تاکنون ده‌ها نفر با گاز اشک‌آور مجروح شده‌اند.

تل‌آویومدتهاست که در جولان اشغالی سوریه به بهانه اجرای پروژه توربین های بادی، در حال مصادره اراضی ساکنان این منطقه و حتی شهرک‌سازی با توسل به زور است که همواره با مخالفت و اعتراض اهالی جولان اشغالی همراه بوده زیرا نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص وضعیت این اراضی است.

پروژه احداث توربین‌های بادی یکی از خطرناک‌ترین طرح‌های استعماری رژیم صهیونیستی است که اشغال شش هزار هکتار از زمین های جولان سوریه را در سه مرحله، هدف قرار می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها