سردار حاجی‌زاده: امروز به تمام فناوری‌‍‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم

سردار حاجی‌زاده: امروز به تمام فناوری‌‍‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم
پنج‌شنبه 1 تير 1402 - 10:47

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم، بنابراین می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر است نیز مشکلات را حل کنیم.

العالم - ایران

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه مازندران با اشاره به گسترش روابط سیاست خارجی در دولت سیزدهم عنوان کرد: در این دولت شاهد هستیم که همزمان چند برنامه در حوزه روابط خارجی از جمله روابط با عربستان و مباحث مرتبط با آژانس هسته ای و حوزه های دیگر در دست اقدام بود ولی رئیس جمهور محترم آیت الله رئیسی شخصاً برای رونمایی از موشک مانورپذیر هایپرسونیک موشک فتاح حضور پیدا کرد.

وی افزود: ولی در گذشته اینطور نبود و در آزمایش های موشکی و رزمایش باید تحمل اعتراضات آقایان را می کردیم و خارجی ها هنگامی که اعتراض از داخل را مشاهده می کردند آنها نیز به آزمایش های ما اعتراض می کردند ولی امروز چنین مواردی مشاهده نمی کنیم.

این فرمانده ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر در داخل مردم و دولت با وحدت و یکپارچگی با مسائل روبرو شوند مشکل خاصی رخ نمیدهد، تأکید کرد: در سرنگونی گلوبال هاوک آمریکا دیدیم، ترامپ که نسبت به سایر روسای جمهور آمریکا پررو تر بود نه تنها اعتراض نکرد بلکه بخاطر هدف قرار ندادن هواپیمای آنها با 20 – 30 سرنشین تشکر هم کرد.

وی ادامه داد: این فاصله از کجا بهدست آمد از پیشرفت و اقتدار در حوزه توانمندی های دفاعی، ولایت مداری و وحدت و یکپارچگی در مقابل دشمن.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه حمایتهای آمریکا و غربی ها در دوران دفاع مقدس باعث طولانی شدن جنگ و شهادت بسیاری از جوانان کشور شد، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا و غربیها از صدام حمایت نمی کردند، جنگ دو یا سه سال بیشتر طول نمی کشید و بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ هزار نفر از جوانان ما به شهادت نمی رسیدند.

وی با اشاره به عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزود: با عملکرد دولت قبل هشت سال کشور به عقب افتاد چرا که از یک طرف فشار حداکثری و تحریم آمریکا و غرب و از طرفی دیگر در داخل، دولت تمام مسائل کشور را موکول به برجام و نگاه به کمک غرب و گرفتن وام گره زد. حتی شرکتهای خصوصی معطل برجام و نگاه به غرب بودند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در حال حاضر تلاش های سیاسی در حال انجام است ولی کارها معطل نیست، تصریح کرد: ما در داخل با وجود استعدادهای فراوان و نخبه می توانیم مشکلات را حل کنیم چرا که در بخش سخت صنعت دفاعی توانسته ایم با تکیه بر توان داخلی و باور جوانان نخبه انقلابی این مرز و بوم با وجود تحریم و فشارها به پیشرفت‌های خوبی برسیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، یکی از معضلات کشور در سازمان‌ها و ارگان‌ها را بخش‌های نظارتی دانست و گفت: بایستی بازرسی، نظارت، کنترل و جلوگیری از فساد توسط سیستم نظارتی فعال باشد ولی سیستم نظارتی نبایستی جلوی فعالیتی را بگیرد بلکه باید راهکار ارائه دهد و نه بروکراسی اداری ایجاد کنند. می توان در این زمینه از دوران دفاع مقدس الگوبرداری کرد.

وی ادامه داد: تصور نکنید این مشکلات در نیروهای مسلح نیست. به طور مثال، در آغاز حرکت برای رسیدن به تجهیزات پیشرفته در سال 88 اولین قراردادهای ما کاملاً متوقف شد چرا که مسئول حقوقی نیرو برابر قوانین و مقررات مربوط به مجلس شورای ملی کار ساخت‌و‌ساز تسلیحات را وظیفه وزارت دفاع می دانست. اما، ما ایستادگی کردیم و متوقف نشدیم بالاخره موانع برطرف شد.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: در سطح کشور نیز برای رفع مشکلات بایستی دشمن شناسی را افزایش دهیم و به دشمن اعتماد نکنیم. باید نگاهمان به داخل کشور باشد و مجموعه های نظارتی با ارائه راهکار به کمک‌مان بیایند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: شما عزیزان نیز بایستی با بسیج و یکپارچگی و شناخت فرصت ها به‌ویژه در بخش کشاورزی مشکلات را مرتفع و پیشرفت حاصل کنید چرا که شما خودتان در استان بخشی از دولت هستید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ویژگی‌های شخصیتی او عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در اواخر می گفت اگر از سپاه بروم در استان کرمان حتی با وجود مشکلات آب و کمبود زمین حاصلخیز مشغول فعالیت می شوم و از دولت مرکزی چیزی نمی خواهم و حتی به دولت مرکزی نیز کمک می کنم چراکه او معتقد به فعال کردن استعدادها بود.

سردار حاجی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با تبعیت از منویات حضرت آقا، دشمن شناسی و شناخت جبهه حق و باطل و تکیه بر توان داخلی و باور توانمندی های جوانان این مرز و بوم و وحدت و یکپارچگی ان‌شاءالله قله های پیشرفت و اقتدار را برای ایران اسلامی رقم می زنیم‌.

پربیننده ترین خبرها