لبنان: حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها را محکوم می کنیم

لبنان: حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها را محکوم می کنیم
شنبه 3 تير 1402 - 16:07

وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای ضمن تمجید از مقاومت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی، جنایات وحشیانه این رژیم علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

العالم - لبنان

بنا به گزارش العهد، در بیانیه وزارت خارجه لبنان در این باره آمده است:‌ رژیم اشغالگر اسرائیل به تجاوزات خود علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و شهرک سازی ادامه می‌دهد و تجاوزات نظامی خود را تشدید کرده است.

وزارت خارجه لبنان تاکید کرد: این تشدید مستمر تنش، منجر به تخریب سیستماتیک و عمدی امکان تشکیل کشور مستقل فلسطین، مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی و ابتکار عمل صلح عربی صادر شده در اجلاس سران بیروت در سال ۲۰۰۲ می‌شود.

این وزارتخانه در ادامه از پایبندی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود و دفاع قهرمانانه از این حقوق تمجید کرد.

لبنان همچنین به جامعه بین‌المللی نسبت به عواقب غفلت از روند صلح خاورمیانه و فرار مقامات رژیم صهیونیستی از مجازات، هشدار داد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست چهارشنبه گذشته با استفاده از گلوله‌های جنگی به روستای «ترمسعیا» در کرانه باختری حمله کردند؛ حمله ای که منجر به کشته شدن یک شهروند و زخمی شدن چند تن دیگر و آتش سوزی ده‌ها خانه و خودرو شد.

ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدی در شهر ترمسیعا حمله می‌کنند و با وارد کردن سگ‌های خود به این مکان مقدس، حرمت‌شکنی می‌کنند و سپس شیشه‌های آن را می‌شکنند و قرآن‌های داخل مسجد را پاره می‌کنند.

همچنین تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست در جریان یورش به روستای «عوریف» در نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی، یک مدرسه را به آتش کشیدند و قرآن‌های موجود در آن را پاره کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها