ساکنان اراضی اشغالی 48: ما بخشی مهم از نبرد آزادسازی جولان هستیم

شنبه 3 تير 1402 - 14:33

هیئتی از کمیته عالی پیگیری امور عرب های ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 روز گذشته به منطقه جولان اشغالی واقع در خاک سوریه رفتند تا علیه توطئه رژیم اشغالگر صهیونیستی و پروژه نصب توربین ها، با مردم این منطقه ابراز همبستگی کنند.

العالم-فلسطین اشغالی

اهالی جولان اشغالی ضمن خوش‌آمدگویی به این هیئت، بر اهمیت این سفر با هدف هم بستگی فلسطینی ها با برادران سوری خود در جولان تاکید کرده و موضع خود را مبنی بر رد اشغالگری به هر شکل آن یادآوری کردند.

«عصام مخول» طی گفتگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: مردم ما و آزادگان جولان توانایی شکست دادن این طرح و پیروزی بر اشغالگران را دارند. ما اینجاییم زیرا بخشی از نبرد آزادسازی جولان از چنگال اشغالگران و بازگرداندن آن به خاک مادری اش یعنی سوریه هستیم.

«امجد شبیطه» دبیرکل "جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری" نیز گفت: ما از طرف حزب کمونیست جبهه دموکراتیک آمده ایم تا حمایت خود از یارانمان در جولان اشغالی سوریه علیه توطئه های اشغالگران با هدف مصادره زمین ها و دخل و تصرف در آن را ثابت کنیم. علاوه بر آن می خواهیم تاکید کنیم که پیام یاران ما در جولان پیام مبارزه طلبانه مهمی در مواجهه با رژیم بی رحم اشغالگر است.

دایره مقاومت باید برای حمایت از اهالی جولان کامل شود... این همان پیامی است که هیئت فلسطینی در اشاره به وحدت میدان ها در مقابله با جنایت های رژیم صهونیستی به همراه آورد.

«بشر المقت» آزاده فلسطینی خطاب به جمعیت حاضر گفت : من در برابر شما بزرگان تعظیم می کنم، در برابر کودکان نیز تعظیم می کنم که آینده سازان ما هستند.

یکی از شرکت کنندگان در تجمع هم گفت : این زمین میراث پدران و پدربزرگان ماست. ما اینجا می‌مانیم، از آن دفاع می کنیم و آن را حفظ می کنیم. هدف این پروژه قاتل و ویرانگر تخریب و تخلیه روستاهای ما است و ما هرگز به دشمن اجازه دست درازی حتی به یک وجب از سرزمین سوریه را نخواهیم داد.

گفتنی است که مردم جولان اشغالی از سال ها پیش اعتصاب های عمومی، تحصن، تظاهرات و تجمع های اعتراضی برای ایستادگی در برابر پروژه استعماری صهیونیستی "توربین ها" را سازماندهی می کنند.

به باور کارشناسان، سفر هیئت فلسطینی در همبستگی با اهالی جولان مهر تاییدی بر یکسانی موضع دو ملت فلسطین و سوریه در مقابله با رژیم صهونیستی است.

پربیننده ترین خبرها