لغو سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به غرب آسیا

لغو سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به غرب آسیا
يکشنبه 4 تير 1402 - 02:24

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن لغو سفر خود به غرب آسیا در پی تحولات در روسیه، با فرمانده نیروهای مسلح اوکراینی نیز به‌صورت تلفنی گفتگو و بر تداوم حمایت واشنگتن از کی‌یف تاکید کرد.

العالم-آمریکا

منابع غربی شامگاه شنبه از لغو سفر «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به منطقه غرب آسیا (فلسطین اشغالی و اردن) خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که میلی سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به غرب آسیا در روز شنبه را به‌دلیل تحولات و ناآرامی‌های روسیه لغو کرده است.

سخنگوی میلی همچنین از تماس تلفنی این مقام نظامی آمریکا با «والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین و گفتگو درباره وضعیت روسیه و عملیات نظامی ویژه صحبت کرد.

زالوژنی در بیانیه‌ای گفت: «ما در مورد وضعیت تمام بخش‌های خط مقدم [جنگ با روسیه] گفتگو کردیم. من از اقدامات آفندی و پدافندی واحدهای خود صحبت و خاطرنشان کردم که عملیات [تهاجمی] طبق برنامه ادامه دارد».

طبق این گزارش، فرمانده ارتش اوکراین همچنین به نیازهای نیروهای این کشور به تسلیحات خاص و دستگاه‌های پاکسازی مین اشاره کرده و از حمایت‌های آمریکا به کی‌یف قدردانی نمود.

به نوشته رویترز، طرفین همچنین توافق کردند که به تماس‌ها ادامه داده و تعامل فعالانه داشته باشند.

شامگاه جمعه بود که فرمانده گروه پیمانکار نظامی خصوصی «واگنر» در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. وی سپس به نیروهای خود دستور داد که کنترل شهرهای روسیه را در دست گرفته و سران ارشد نظامی این کشور را مجازات نمایند.

با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیروهای واگنر و ارتش روسیه، دولت بلاروس از موافقت رئیس این گروه شبه‌نظامی با یک توافق با کرملین خبر داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها