گزارش العالم از آیین روز جهانی دریانورد

گزارش العالم از آیین روز جهانی دریانورد
يکشنبه 4 تير 1402 - 20:52

به مناسبت روز جهانی دریانورد، مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، اعضای سازمان و جمعی از مقامات کشوری در تهران برگزار شد.

العالمایران

به پاس قدردانی از تلاش های دریانوردان و مشکلات و خطرات پیش روی آنها، مراسم بزرگداشتی به مناسبت روز جهانی دریانورد با عنوان «مشارکت موثر دریانوردان در حفاظت از محیط زیست دریایی» برگزار شد.

در حاشیه این مراسم امیر دریادار دوم «بابک بلوچ» معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار العالم گفت: دریانوردان نقش‌های مختلفی در اقتصاد دارند، زیرا برخی از آنها در کشتی‌های تجاری و برخی دیگر روی کشتی‌های دولتی و نظامی کار می‌کنند و ملوانان مسئول حمل و نقل کالا و مسافر از طریق دریاها هستند که کار آنها برای اقتصاد جهانی بسیار مهم است.

دریانوردیدر این مراسم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی طی سخنانی ضمن تبریک روز ملوانان ایرانی، از زحمات آنان در خدمت به کشور عزیز و توانمندی آنها در زمینه فعالیت در شرایط سخت و طاقت فرسای کاری تقدیر کرد.

امیر دریادار فرامرز نصری، معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش نیز به خبرنگار العالم گفت: من قبلاً به صورت طولانی مدت در دریا در ماموریت بودم. فرزندانم همیشه از من می پرسند که کی به خانه می آیی، توضیح دادن برای آنها سخت است.

بسیاری از مردم با دشواری این کار و انواع سختی هایی که این قهرمانان متحمل می شوند و نقش مهم آنان برای کشور آشنایی ندارند.

در مراسم گرامی­داشت روز جهانی دریانورد که 28 خرداد ماه 1402 و با حضور علی ­اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران ارگان های دریایی کشور ، مقامات کشوری و لشگری و فعالان بخش های خصوصی با شعار روز جهانی دریانورد در سال 1402 «مشارکت موثر دریانوردان در حفاظت از محیط زیست دریایی» در تهران برگزار شد، از از 39 دریانورد نمونه سال 1402 تقدیر شد.

پربیننده ترین خبرها