گزارش العالم از تحرکات صهیونیستی برای یهودی سازی منطقه «الشهابی» در مسجد الاقصی + فیلم

دوشنبه 5 تير 1402 - 09:53

منطقه «حوش الشهابی» در ضلع غربی یکی از دروازه های مسجدالاقصی در شهر قدیمی بیت المقدس اشغالی قرار دارد که به علت حفاری های صهیونیست ها در زیر آن شکاف هایی بر روی دیوارهایش مشاهده می شود. اشغالگران به دنبال جعل حقایق تاریخی برای یهودی سازی حوش الشهابی و ایجاد کنیسه در اینجا هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

«خضر شاهین» خبرنگار العالم در بیت المقدس گزارش داد که «حوش الشهابی» در نزدیکی باب الحدید یکی از دروازه های مسجد الاقصی از ضلع غربی قرار دارد که در آنجا توسط صهیونیست ها دوربین های نظارتی و موانع آهنی در سراسر حیاط نصب شده است و هرازگاهی یهودیان با این که ساکنان مسلمان در اینجا زندگی می کنند، در آن مراسم تلمودی انجام می دهند.


«فتحی الجعبری»، کارشناس امور بیت المقدس به خبرنگار العالم گفت: «آنها ادعا می کنند که دیواری واقع در زیر مسجد الاقصی یا در امتداد غرب آن است و «دیوار براق» مسلمانان را با نام جعلی «حائط المبكى الصغير» (دیوار ندبه کوچک) می نامند اما همه این ادعاها روایات ساختگی و جعلی هستند که با زور اسلحه و تحریف حقایق، برای یهودی سازی شهرک قدیمی و در اختیار گرفتن کنترل مسجد الاقصی استفاده می شود؛ با این همه ما ان شاء الله ثابت قدم هستیم.»

خبرنگار العالم گزارش داد که امروزه دیوارهای این محوطه بر اثر کاوش‌های اشغالگران در زیرزمین آن دچار ترک‌ خوردگی شده است و صهیونیست‌ها به دنبال یهودی‌سازی آن هستند و برای دیوار نام جعلی «حائط الغربی الصغير» به کار می برند.

«احمد جلاجل» یکی از اعضای کمیته اقدام ملی در بیت المقدس به خبرنگار العالم گفت: «این مکان یک موقوفه اسلامی است. مقامات اشغالگر اسرائیلی به هر طریق تلاش می کنند تا مسجد الاقصی را به کنیسه تبدیل کنند که مقابله با این اقدام مستلزم «موضع گیری جدی» در قبال طرح های یهودی سازی اشغالگران است.»

به گزارش خضر شاهین خبرنگار العالم در قدس اشغالی، این صحن حدود 2 هزار متر مربع مساحت و تعداد زیادی اتاق، حیاط و راهرو دارد.

وی تاکید کرد که هرچقدر شهرک نشینان در کنار این دیوار فریاد زنان مراسم تلمودی انجام دهند، «محراب» کنار دیوار، سندی بر اسلامی بودن این مکان است و بیگانگان هر اسمی جعل کنند، نام اینجا «حوش الشهابی» است و خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها