تأکید اسد بر لزوم عدم سیاسی‌سازی پرونده بازگشت آوارگان سوری

تأکید اسد بر لزوم عدم سیاسی‌سازی پرونده بازگشت آوارگان سوری
سه شنبه 6 تير 1402 - 00:51

رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه در دیدار با مارتین گریفیث، معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل بر بر لزوم عدم سیاسی کردن پرونده بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تأکید کرد.

العالم-سوریه

بشار اسد که امروز میزبان مارتین گریفیث، معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل در دمشق بود، تصریح کرد: بازگشت امن آوارگان سوری هدف دولت سوریه است اما این امر مستلزم تأمین الزامات بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده در روستاها و شهرها است.

رئیس جمهور سوریه گفت: نهادهای دولتی سوریه براساس ظرفیت‌های موجود اقدامات زیادی را برای کمک به بازگشت آوارگان انجام داده‌اند.

به گزارش سانا، یکپارچگی تلاش‌ها برای حمایت از طرح‌های توسعه و بهبودی هر چه سریعتر وضعیت آوارگان سوری و باقی ماندن پرونده پناهندگان در مسیر انسانی و اخلاقی خود، از دیگر موضعاتی بود که در دیدار اسد و گریفیس مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

امروز همچنین فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با گریفیث به بررسی پیشرفت به دست آمده به لطف همکاری بین سوریه و آژانس‌های سازمان ملل متحد در زمینه امور بشردوستانه به ویژه پس از فاجعه زلزله و همچنین ارتقای کار بشردوستانه برای خدمت به همه شهروندان سوری پرداخت.

المقداد در این دیدار بر اهمیت توقف سیاسی سازی پرونده بشردوستانه و پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل تأکید کرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها