نماز عید قربان در سوریه اقامه شد/ بشار اسد نماز را در دمشق به جای آورد

نماز عید قربان در سوریه اقامه شد/ بشار اسد نماز را در دمشق به جای آورد
چهارشنبه 7 تير 1402 - 08:57

میلیون ها نفر از مسلمانان سوریه امروز (چهارشنبه) با حضور در مساجد سراسر این کشور نماز عید سعید قربان را به جای آوردند و بشار اسد رئیس جمهور این کشور نیز در مسجد جامع الافرم در محله مهاجرین دمشق فریضه نماز عید را به پا داشت.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری دولتی سوریه سانا، نماز عید قربان در مسجد تاریخی اموی شهر دمشق به عنوان بزرگترین مسجد سوریه با حضور آحاد گسترده مردم پایتخت سوریه اقامه شد.

مسلمانان اهل سنت شهرهای مختلف سوریه با حضور گسترده خود در مساجد، آیین نماز عید سعید قربان را به جای آوردند.

عید قربان به عنوان یکی از اصلی ترین عیدهای الهی در سوریه از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است و مردم از چند روز پیش خود را برای برگزاری ویژه برنامه های جشن عید آماده می کنند و به همین مناسبت نیز دولت سوریه تعطیلات عید امسال را ۴ روز اعلام کرده است.

بنابر این گزارش، بشار اسد رئیس جمهور سوریه نماز عید قربان را در مسجد جامع الأفرم در محله مهاجرین در دمشق به جا آورد.

همراه بشار اسد، جمعی از مقامات دولت سوریه و مفتی کل جمهوری سوریه حضور داشتند.

رئیس جمهور سوریه در جریان مناسبت‌های اعیاد اسلامی هر سال به یکی از مساجد در این کشور می‌رود تا همراه با مردم نماز عید را برگزار کند.

وی نماز عید قربان سال گذشته را در شهر حلب در شمال این کشور ادا کرد.

بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور در کنار صدها نفر از مردم استان حلب، با حضور در مسجد «عبدالله بن عباس» در شهر حلب نماز عید سعید قربان را به جا آورده بود.

نماز عید سعید قربان شیعیان نیز با حضور انبوه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از کشورهای مختلف در مصلای حرم مطهر حضرت زینب (س) فردا (پنجشنبه) در دمشق پایتخت سوریه برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها