تداوم اعتراضات در فرانسه: درگیری پلیس با مردم و دستگیری ده‌ها نفر +فیلم

تداوم اعتراضات در فرانسه: درگیری پلیس با مردم و دستگیری ده‌ها نفر +فیلم
پنج‌شنبه 8 تير 1402 - 10:35

برای دومین شب متوالی، اعتراضات در فرانسه در واکنش به کشته شدن یک مرد جوان توسط یک پلیس در یک ایست بازرسی ترافیک، برگزار شد، همزمان هزاران نیروی امنیتی برای جلوگیری از گسترش اعتراضات خشونت آمیز، در اطراف معترضان مستقر شده بودند.

العالم - اروپا

در پی کشته شدن مرد جوانی به نام نائل ام، حدود دو هزار پلیس ضد شورش به حومه پاریس احضار شدند. این جوان 17 ساله رنگین‌پوست صبح روز سه شنبه توسط یک پلیس از فاصله نزدیک از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

این حادثه باعث درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگانی شد که سه شنبه شب در حومه پاریس آتش روشن کردند. وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که 24 پلیس به طور جزئی زخمی شده و حدود 40 خودرو در آتش سوختند.

وزیر کشور فرانسه صبح روز پنجشنبه با محکوم کردن اعمال خشونت آمیز «غیر قابل تحمل» علیه نمادهای جمهوری از دستگیری 150 نفر در شب گذشته خبر داد.

جرالد دارونین در توییتر نوشت: «شهرداری‌ها، مدارس و پاسگاه‌های پلیس به آتش کشیده شدند یا مورد حمله قرار گرفتند» سپس افزود: «شرم بر کسانی که دعوت به آرامش نکردند».

چهارشنبه شب نیز تظاهرات در حومه نانتیر ادامه داشت.

پلیس فرانسه همچنین اعلام کرده است گروهی از مردم پس از پیاده شدن همه مسافران اتوبوسی در حومه اسون در جنوب پایتخت، اتوبوسی را به آتش کشیدند.

در جنوب شهر تولوز نیز، چندین خودرو به آتش کشیده شده است و پلیس فرانسه قبل از نیمه شب اعلام کرد که حدود 16 نفر را در سراسر کشور دستگیر کرده است.

1

2

3

4

5

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها