خبرنگار العالم: آتش بس عید قربان در سودان حتی یک ساعت هم طول نکشید!

پنج‌شنبه 8 تير 1402 - 15:37

خبرنگار شبکه العالم در خارطوم تاکید کرد آتش بس اعلام شده توسط نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان حتی یک ساعت هم طول نکشید.

العالم آفریقا

به گزارش خبرنگار العالم در سودان؛ با مهاجرت گسترده مردم به کشورهای همسایه، خانه‌های خارطوم خالی از سکنه شده، به گونه‌ای که سربازان هر دو طرف در این منطقه ساکن شدند و هر یک دیگری را به تسلط بر شهر متهم می کند.

طارق ابوشوره در ارتباط مستقیم با العالم اعلام کرد آتش بس سودان حتی یک ساعت هم طول نکشید، زیرا حملات حتی از روز اول عید آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون درگیری ها در هر سه شهر خارطوم، ام درمان، بحری در جریان است و هر روز گزارش هایی مبنی بر حمله به منازل، غارت و چپاول ادامه دارد و چیزی تغییر نکرده است، درگیری‌ها ادامه دارد و روند آن هر از گاهی شدت می گیرد و مردم سودان به ویژه در خارطوم یا دارفور نتوانستند عید قربان را جشن بگیرندو دعوت به صلح و ثبات چیزی جز یک شعار نبود.

وی خاطرنشان کرد این مساله به ویژه از زمانی رخ داد که برهان در یک سخنرانی از همه مردم، جوانان و کسانی که می توانند سلاح حمل کنند، خواست تا بسیج شوند.

وی تاکید کرد: بیشترجوانان به دعوت البرهان برای ورود به این نبرد پاسخ داده اند.

خبرنگار العالم تاکید کرد: البته انگیزه‌ها و جاه‌طلبی‌های خارجی نیز برای پایان دادن به دولت سودان وجود دارد، بنابراین ازدحام به راه افتاد و همه منتظر این فراخوان بودند، زیرا مردم در خانه‌های خود امن نبودند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر ساکنان خارطوم در حال حاضر این شهر را که پیش از این آرام بود ترک کرده اند به گونه ای که به ایالت های مختلف سودان و همچنین بسیاری از کشورهای همسایه آواره شده اند، گفت: ثباتی به ویژه در خارطوم و دارفور وجود ندارد. آوارگان به چاد رفتند که درمعرض شلیک نیروهای پشتیبانی سریع قرار گرفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها