در پی هتک حرمت قرآن در سوئد؛

درخواست رهبر جریان صدر برای برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت سوئد در بغداد

درخواست رهبر جریان صدر برای برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت سوئد در بغداد
پنج‌شنبه 8 تير 1402 - 16:45

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق، امروز پنجشنبه پس از هتک حرمت و آتش زدن قرآن کریم در سوئد، خواستار برگزاری تظاهرات خشمگینانه در مقابل سفارت سوئد در بغداد شد.

العالم ـ عراق

مقتدی صدر در توییتی در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم نوشت: مؤمنان باید نظر خود را در رابطه با سوزاندن کتب آسمانی به ویژه قرآن کریم در مقابل مساجد یا سفارتخانه‌ها و در اعیاد مسلمانان و آن هم از طریق تظاهرات گسترده خشمگینانه علیه سفارت سوئد در عراق اعلام کرده و مطالبات زیر درخواست کنند:

اول: اخراج سفیر سوئد که نماینده کشور متخاصم با اسلام و مقدسات است و قطع رابطه با این کشور.

دوم: سلب تابعیت کشور عراق از جنایتکار منفور عراقی که با وقاحت و علنا ​​کتاب خدا را آتش زد. قوه قضائیه عراق باید برای بازگرداندن او به عراق یا صدور حکم غیابی با حکمی که در خور جرم او باشد، اقدام کند.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)، یک سوئدی عراق الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد. اقدامی که با محکومیت شدید کشورهای عربی و اسلامی همراه شد و همگی خواستار جلوگیری از این مظاهر اسلام‌هراسی شدند.

پربیننده ترین خبرها