از سرگیری تظاهرات در پاریس/ کشیده شدن اعتراضات به شهرهای دیگر فرانسه+ویدئو

پنج‌شنبه 8 تير 1402 - 19:37

مردم فرانسه عصر امروز در اعتراض به اقدام اخیر پلیس این کشور در قتل یک جوان 17 ساله ، در برابر مقر پلیس در حومه نانتر در پاریس تجمع کردند.

العالم ـ اروپا

مقامات فرانسه تاکید کردند که حرکت وسایل حمل و نقل عمومی از عصر امروز در مناطقی که شاهد اعتراضات بود، به حالت تعلیق درآمده است.

اعتراضات به کشته شدن این جوان 17 ساله شهرهای دیگری را نیز فراگرفت. شهر لیون و لیل نیز شاهد اعتراضات گسترده بود. دولت فرانسه 40 هزار نفر از نیروهای پلیس را برای مقابله با معترضان در خیابان ها مستقر کرد.

تظاهرکنندگان در برابر ساختمان اداره محلی در نانتر تجمع کردند و به سمت عناصر پلیس سنگ پرتاب کردند؛ نیروهای امنیتی نیز اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند.

یک منبع در پلیس فرانسه که خواست نامش فاش نشود، گفت: حدود 6200 نفر در این تظاهرات مشارکت کردند.

تعداد زیادی از نیروهای پلیس برای مقابله با جوانان خشمگین در خیابانها مستقر شدند. اعتراضات به رغم شلیک گاز اشک آور گسترده تر می شد.

بسیاری از خودروها در خیابان آتش زده شد. معترضان نقاطی مختلفی در نانتر را آتش زدند ودود سیاه آسمان نانتر را فراگرفت.

جرالد دارمانان وزیر کشور فرانسه از بازداشت 150 نفر به دنبال درگیری ها با نیروهای پلیس در برخی شهرهای فرانسه خبر داد.

باسکال براش دادستان نانتر واقع در نزدیکی پاریس، کسی که اقدام به تیراندازی به جوان فرانسوی کرد را به قتل عمد متهم کرد. دادستان نانتر افزود: این نیروی پلیس که به تیراندازی اذعان کرده بود، برای تکمیل تحقیقات قرار است برای محاکمه در مقابل دو قاضی نیز حاضر شود.

در نانتر درگیری ها میان تظاهرکنندگان و پلیس رخ داد چنانکه معترضان سعی کردند به استانداری یورش ببرند و پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد.

.

.

پربیننده ترین خبرها